۰

ونزوئلا به دنبال مشتری جدید

تحریم نفتی آمریکا علیه ونزوئلا به افزایش نفت انبار شده ونزوئلا و رسیدن آن به بیشترین میزان در ۵ سال‌گذشته منجر شده است.
ونزوئلا به دنبال مشتری جدید
به گزارش میز نفت به نقل از راشاتودی، تحریم نفتی آمریکا علیه ونزوئلا باعث شده است که این کشور با مشکل در فروش نفت خود مواجه شده و نفت انبار شده این کشور به بالاترین میزان در ۵ سال گذشته برسد.

در اواخر ماه ژانویه، آمریکا به بهانه حمایت از خوآن گوآیدو، رئیس مجلس ونزوئلا که خود را رئیس جمهور خوانده است، شرکت نفت دولتی PDVSA ونزوئلا را تحریم کرد.

در نتیجه تحریم‌ها تمام پرداخت‌ها به حساب‌های شرکت PDVSA مسدود شد و خریداران نفت ونزوئلا هم اکنون پول نفت را در حساب‌هایی واریز می کنند که شرکت PDVSA به آنها دسترسی ندارد.

با گذشته چند روز از آغاز اعمال تحریم‌‌‌ها، منابع آگاه اعلام کردند که صادرات نفت این کشور آمریکای لاتین کاهش قابل توجهی داشته و نفت انبار شده در این کشور نیز به شدت افزایش یافته و دولت مادورو به دنبال مشتریان جدید برای نفت این کشور است.

تحریم‌های نفتی آمریکا نه تنها واردات نفت ونزوئلا توسط شرکت‌های آمریکایی را هدف گرفته، بلکه صادرات نفتا از آمریکا به ونزوئلا را نیز ممنوع کرده است.

ونزوئلا از ماده نفتا برای رقیق کردن نفت استخراجی سنگین خود و جاری کردن‌آن در لوله‌های انتقال دهنده استفاده می‌کند.

کارشناسان بر این باورند که با توجه به آغاز کمبود نفتا و رقیق‌کننده‌های نفتی طی روزهای آینده، از این ماه شاهد روند کاهشی صادرات نفت ونزوئلا خواهیم بود.

بر اساس پیش بینی کارشناسان، در بدترین حالت، در صورتی که ونزوئلا نتواند با تحریم های آمریکا مقابله کند، صادرات نفت این کشور در سال‌ جاری و سال آینده به 800 و 680 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

منبع: فارس
يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 23152
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *