سقوط قیمت نفت پس از درخواست ترامپ از اوپک

7 اسفند 1397 ساعت 11:46

قیمت نفت روز سه شنبه پس از این که رئیس جمهور آمریکا از اوپک خواست تلاش‌های خود برای تقویت قیمت‌های نفت دست بردارد، سقوط کرد و به کاهش بیش از ۳ درصدی معاملات روز گذشته افزود.


به گزارش میز نفت ، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۰ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش، به ۶۴.۶۶ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه ۳.۵ درصد سقوط کرده و به پایین‌ترین قیمت از ۱۴ فوریه رسیده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۷ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش، به ۵۵.۲۱ دلار در هر بشکه رسید.

تحلیلگران می‌گویند آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است، مشتاق است با رشد اخیر قیمت‌های نفت که ناشی از محدودیت عرضه صادرکنندگان بزرگ بوده است، مقابله کند. قیمت نفت برنت از هشتم تا ۲۲ فوریه، ۸.۱ درصد رشد کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه نسبت به قیمت‌های نفت ابراز نگرانی کرد و درخواست‌های قبلی خود از اوپک برای ثابت نگه داشتن قیمت‌ها را تکرار کرد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA گفت: این درخواست بسیاری از معامله گران را پس از صعود دو هفته‌ای قیمت‌های نفت غافلگیر گرد. بازارهای نفت در دو هفته اخیر نسبت به توافق تجاری میان آمریکا و چین خوش بین بوده‌اند. در نتیجه احتمالاً نسبت به چنین خبری آسیب پذیر بوده و با ریزش قیمت‌ها مواجه می‌شوند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران اظهار کرده‌اند اگرچه ترامپ تلاش کرده قیمت‌های نفت را پایین ببرد اما تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا در رشد قیمت‌ها نقش داشته است.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 23170

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/23170/سقوط-قیمت-نفت-درخواست-ترامپ-اوپک

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir