آمریکا به دنبال بازار گاز اروپا

7 اسفند 1397 ساعت 15:26

آمریکا به صورت مداوم سعی دارد با انتقاد از واردات گاز از روسیه، گاز طبیعی مایع خود را بر مشتریان اروپایی اش تحمیل کند .


به گزارش میز نفت ، پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 توسط شرکت انرژی روسی گزپروم اجرا می‌شود و در راستای منافع آلمان است . 

مارکوس سودر، نخست وزیر ایالت بایرن آلمان تاکید کرد که آلمان به راه های زیادی برای خرید انرژی نیاز دارد، در حالی که آمریکا به صورت مداوم سعی دارد با انتقاد از واردات گاز از روسیه، گاز طبیعی مایع خود را بر مشتریان اروپایی اش تحمیل کند . 

سودر گفت:« این کار برای دنبال کردن اهداف اقتصادی خودشان طبیعی است ولی ربط دادن این منافع به مسائل امنیتی قانع‌کننده نیست. درک دولت آمریکا وقتی خودروهای آلمانی را خطری برای امنیت ملی آمریکا می‌داند، سخت است و بعد سر همان میزی در ناتو می نشیند که ما می نشینیم ». 

این اظهارات سودر پس از آن بیان شد که مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ یک بار دیگر از برلین به خاطر وابستگی اش به روسیه در مورد انرژی شدیداً انتقاد کرد. پنس به آلمان در مورد خط لوله نورد استریم 2 هشدار داد . 

نخست وزیر ایالت بایرن آلمان اضافه کرد که کشورش پس از کنار گذاشتن انرژی زغال سنگ و هسته‌ای، باید به دنبال چندین فرصت برای خرید گاز باشد . 

وی گفت:« من نمی توانم بفهمم چرا خط لوله ای که از روسیه و از طریق اوکراین می آید باید امن تر از خط لوله مستقیم از روسیه به آلمان باشد!» 

قرار است نورد استریم 2 از روسیه به آلمان زیر دریای سیاه کشیده شود. این خط لوله یک قرارداد مشترک بین روسیه و پنج شرکت بزرگ انرژی اروپاست و انتظار می رود ظرفیت خط لوله فعلی را دو برابر کند و به سالانه 55 میلیارد متر مکعب برساند. این خط لوله تا پایان 2019 عملیاتی می‌شود . 

آمریکا و برخی کشورهای اروپای شرقی بارها این خط لوله را مورد انتقاد قرار داده‌اند. اوکراین شکایت دارد که پس از تکمیل این پروژه، بخشی از درآمد انتقال گاز را از دست میدهد. مسکو و برلین هر دو تأکید کردند که این پروژه تماماً در مورد تجارت است و به کییف اطمینان دادند که انتقال گاز روسیه از طریق اوکراین پس از ساخت این خط لوله هم ادامه می یابد . 

در ماه جاری، سباستین کورتز، صدراعظم اتریش گفت این کشور قصد دارد به خرید نفت روسیه علیرغم فشار آمریکا و تأکید سایر کشورهای اروپایی بر خطرناک بودن آن برای امنیت اتحادیه اروپا، ادامه دهد . 


منبع : تسنیم


کد مطلب: 23175

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/23175/آمریکا-دنبال-بازار-گاز-اروپا

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir