۰

نفت عربستان برای مشتریان آسیایی گران می‌شود

منابع بازرگانی متعدد با توجه به رشد شاخص نفت دوبی، پیش بینی کردند عربستان سعودی قیمت اکثر گریدهای نفتی خود که در آسیا به فروش می‌رساند را در آوریل افزایش دهد.
آرامکو - میز نفت
آرامکو - میز نفت
به گزارش میز نفت ، چهار منبع پالایشگاهی در نظرسنجی رویترز اظهار کردند قیمت فروش رسمی گرید "عرب لایت" عربستان سعودی برای آوریل ممکن است ثابت بماند یا حداکثر ۳۵ سنت در هر بشکه نسبت به ماه پیش افزایش پیدا کند.

سه منبع از چهار منبع مورد نظرسنج نیز پیش بینی کردند قیمت گریدهای سنگین‌تر نسبت به سبک‌تر افزایش بیشتری پیدا کند زیرا کاهش تولید کشورهای اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا عرضه نفت سنگین را محدود کرده است.

محدود شدن عرضه نفت سنگین و حاشیه سود خوب نفت کوره، شاخص قیمت نفت دوبی و عمان را در ماه جاری از شاخص قیمت جهانی نفت برنت بالاتر برد.

بازار همچنین تحت تأثیر مختل شدن فعالیت میدان نفتی سفانیه قرار گرفت که بزرگترین میدان نفتی جهان است و نفت سنگین عربستان را تولید می‌کند. البته مدیرعامل آرامکو هفته جاری از آغاز مجدد فعالیت این میدان خبر داد.

به گفته منابع بازرگانی، قیمت فروش رسمی نفت سنگین عربستان ممکن است حداکثر ۵۰ سنت در هر بشکه افزایش پیدا کند.

یک منبع در یک پالایشگر شمال آسیا به رویترز گفت: سعودی‌ها ماه گذشته قیمت‌ها را افزایش دادند و مطمئن نیستم چه میزان از مختل شدن عرضه ایران و ونزوئلا روی قیمت‌ها لحاظ شده است.

قیمت گریدهای سبک به دلیل حاشیه سود ضعیف برای نفتا و بنزین، تحت فشارهای کاهشی مانده است.

شرکت کنندگان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند قیمت فروش رسمی گرید "عرب اکسترا لایت" در آوریل به میزان ۲۰ تا ۲۵ سنت در هر بشکه افزایش داده شود.

قیمت فروش رسمی نفت عربستان معمولاً پنجم هر ماه منتشر می‌شود و معیاری برای قیمت‌های نفت ایران، کویت و عراق مشخص می‌کند و بر بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز نفتی که به آسیا صادر می‌شود، تأثیر می‌گذارد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت آرامکوی سعودی بر مبنای توصیه‌های مشتریانش و پس از محاسبه تغییرات در ارزش نفت خود طی ماه گذشته بر مبنای بازده و قیمت محصول، قیمت‌های نفت را تعیین می‌کند.



منبع : ایسنا
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 23190
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *