دفتر شرکت نفت ونزوئلا به مسکو انتقال یافت

11 اسفند 1397 ساعت 13:22

نیکلاس مادورو دستور داد دفتر شرکت نفتی دولتی PDVSA در اروپا به مسکو انتقال پیدا کند.


به گزارش میز نفت ، دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهور ونزوئلا پس از دیدار با سرگی لاروف، وزیر خارجه روسیه این خبر را اعلام کرد.

روسیه یکی از متحدان کلیدی مادورو در بحران سیاسی در این کشور آمریکای لاتین است که صاحب یکی از بزرگترین ذخایر نفت جهان است. در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند اما روسیه از دولت نیکلاس مادورو حمایت کرده است. مسکو سالهاست که حمایت بی دریغی از مادورو نشان داده و برخلاف سایر متحدان ونزوئلا مانند چین که تمایلی به ادامه وام دهی به دولت مادورو نشان نداده‌اند، میلیاردها دلار به شکل وام و سرمایه گذاری نفتی به ونزوئلا سرازیر کرده است.

معاون رئیس جمهور ونزوئلا پس از دیدار با لاوروف گفت: رئیس جمهور مادورو به شعبه لیسیون شرکت PDVSA دستور داده است دفتر خود را تعطیل کرده و به مسکو نقل مکان نماید.

خبرگزاری تاس به نقل از رودریگز نوشت: جابجایی دفتر PDVSA بخشی از توافق گسترده برای افزایش همکاری با شرکت‌های انرژی روس نفت و گازپروم روسیه است.

وزیر خارجه روسیه به مطبوعات گفت: وی درباره اوضاع در ونزوئلا با رودریگز گفت و گو کرده و خاطرنشان کرده این کشور آمریکای لاتین شریک دیرین و قابل اطمینان روسیه بوده است. روسیه همبستگی خود با مردم ونزوئلا و دولت مشروع این کشور را مورد تأیید مجدد قرار داد و از تلاش‌هایش برای دفاع از حاکمیت و استقلال، پشتیبانی کرد.

پیش از این الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفته بود شرکت‌های روسی در ونزوئلا مشکلی در خصوص بحران سیاسی این کشور ندارند و از بابت نفتی که در این کشور تولید می‌کنند ضرری متحمل نشده‌اند.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 23195

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/23195/دفتر-شرکت-نفت-ونزوئلا-مسکو-انتقال-یافت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir