۰

نفت در مدار افزایشی ماند

قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر تقاضای مطلوب و کاهش تولید اوپک پلاس، افزایش پیدا کرد.
قیمت نفت - میز نفت
قیمت نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۸ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش، به ۵۶.۹۷ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۷ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۶۵.۷۵ دلار در هر بشکه رسید.

صعود بازارهای مالی نیز از معاملات آتی نفت پشتیبانی کرد با این حال تحلیلگران نسبت به ریسک‌های متوجه اقتصاد جهانی هشدار دادند.

بانک امریکا مریل لینچ در گزارشی اعلام کرد با وجود موانع اقتصادی، ما همچنان انتظار داریم میانگین قیمت نفت برنت امسال ۷۰ دلار در هر بشکه و وست تگزاس اینترمدیت ۵۹ دلار در هر بشکه باشد.

گفته می‌شود که این پیش‌بینی به دلیل تقاضای بالا برای دیزل دریایی در سال میلادی آینده است که مقررات جدید سوخت از سوی سازمان بین‌المللی دریانوردی اجرا می‌شود.

قیمت نفت امسال از توافق کاهش تولید میان کشورهای اوپک و غیراوپک که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، حمایت شده است.

معامله گران همچنین به بحران اقتصادی و سیاسی در ونزوئلا اشاره کردند که روی قیمت‌های نفت تأثیر گذاشته است. کنگره ونزوئلا روز دوشنبه در پی قطع برق پنج روزه برق در این کشور که صادرات نفت را فلج کرد و میلیون‌ها شهروند را برای دسترسی به آب و غذا دچار مشکل کرد، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی که محدود شدن عرضه نفت اوپک و اختلالات عرضه در تولیدکنندگانی مانند ونزوئلا را جبران کرده است، جهش تولید نفت آمریکا بوده است.

آژانس بین‌المللی انرژی روز گذشته اعلام کرد آمریکا در رشد عرضه جهانی نفت در پنج سال آینده پیشرو خواهد بود و ۴ میلیون بشکه در روز به تولید نفت این کشور اضافه خواهد شد.

طبق گزارش آژانس، تولید نفت آمریکا از میانگین ۱۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ به میزان حدود ۲.۸ میلیون بشکه در روز رشد کرده و به ۱۳.۷ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ می‌رسد.

با رشد تولید آمریکا، این کشور به واردات کمتری نیاز دارد و مازاد عرضه خود را در بازار جهانی به فروش می‌رساند.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 23249
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *