۰
۱
​مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی تکذیب کرد:

کدام 6.5 میلیارد یورو؟!!

​مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: با سیاه‌نمایی از تخلفات برخی افراد در شرکت پتروشیمی در بازارهای جهانی دچار مشکل می‌شویم
کدام 6.5 میلیارد یورو؟!!
به گزارش میز نفت، مهدی شریفی نیک نفس امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: تحلیل‌ها درباره تخلف در صادرات محصولات پتروشیمی و سوء استفاده برخی افراد، نوعی سیاه نمایی است  که ما را در پیش رقبایمان در بازارهای جهانی دچار مشکل می‌کند. 

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی افزود: در سال‌های 89، 90 و 91 براساس ماموریت این شرکت در بخش صادرات دولتی طی 3 سال حدود 10 تا 11 میلیارد یورو کل صادرات این محصولات بوده است که از این رقم  رقم حدود 4.6  میلیارد یور ارز  در محل‌هایی که پتروشیمی‌های دولتی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی دستور داده، ارز پرداخت شده و در داخل کشور هم حدود 1.5 میلیارد یورو بدهی‌ ارزی به بانک‌ها داشته‌اند که وام ارزی گرفته بودند و بخشی از خوراکشان را هم به شرکت ملی نفت به صورت ارزی پرداخت می‌کرده‌اند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: بنابراین به میزان دو رقم 1.5 میلیارد یورو و 4.6 میلیارد یورو در داخل کشور ارز پرداخت شده و رقم 4.9 میلیارد دلار هم به صورت ارزی وارد کشور شده و در شبکه بانکی کشور فروخته شده که اسناد آن موجود است. 

نیک نفس با اشاره به اینکه این صادرات مربوط به سال‌های اول تحریم بوده است، گفت: الان فقط تحریم‌های آمریکا را داریم، ولی در آن زمان تحریم‌های مختلفی از جمله تحریم  شورای امنیت و اوپک هم بوده است. 

وی با اشاره به اتهاماتی که به اشخاص وارد شده است، گفت: رئیس دادگاه در جلسه آخر بعد از اینکه ملاحظه شد، موج کاذبی به راه افتاده است، گفت که یک عده‌ای از گردش و نقل و انتقال وجوه سوء استفاده کرده اند، زیرا اگر رقم‌های تحصیل مال نامشروع را جمع بزنید شاید به 30 میلیون یورو هم نرسد. 

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با تاکید بر اینکه کسانی که مورد اتهام واقع شده‌اند، حتما باید پاسخگو باشند، گفت: شرکت بازرگانی پتروشیمی به عنوان سرمایه ملی کشور با توجه به انتظاراتی که از آن وجود داشته، باید به موقع محصول را برداشت می‌کرده و به مقاصد می‌رسانده و بهای حاصل از صادرات را به جاهایی که دستور داده شده، باید پرداخت می‌کرده است. 

وی افزود: اکنون برخی از روزنامه‌های عربی از این موج‌ها سوء استفاده می‌کنند، ضمن اینکه نام افرادی ذکر می‌شود که ما اصلا آنها را نمی‌شناسیم، زیرا ما با اشخاص حقوقی طرف بوده‌ایم و با تمام مجتمع‌های پتروشیمی‌ در این سال‌ها تسویه حساب کرده‌ایم و مجامع ما برگزار شده و صورت‌های مالی ما حسابرسی شده است، اما یک عده به غلط یا درست از این سیاه‌نمایی سوء استفاده می‌کنند که به ضرر جامعه است. 

نیک نفس بیان داشت: در حال حاضر ما در انبارها و در کشتی‌های خود دارای محصولات صادراتی هستیم و این طور عمل کردن توسط برخی رسانه‌ها درست نیست و باید اجازه دهند روند دادگاه پیش روند و دفاعیات ملاحظه شود و روشنگری شود، اما در این شرایط خواهش می‌کنم یک عده بر این موج‌ها سوار نشوند تا بر سرمایه‌های ملی و نظام ما خدشه‌ای وارد نشود. 
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 23254
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مرادی
رسانه شما بعد از اینکه برای آقایان جشن ساز و هدایت الله خادمی بود، به نظر صاحب جدیدی به نام بازرگانی پتروشیمی پیدا کرده است. بی دریغ از این شرکت که ام الفساد پتروشیمی است دفاع می کنید. حداقل کمی نشان دهید که مطالبه گر حقوق مردم هستید. اینچنین دفاع یک طرفه این شائبه را ایجاد می کند که پول می گیرید تا مطلب بنویسید