۰

درخواست آمریکا از شرکت‌های نفتی

​وزیرخارجه آمریکا در یک نشست با روسای شرکت‌های بزرگ نفتی، از آنها خواست خواست تا با فعالیت‌های هر چه بیشتر، صادرات نفتی و گازی خود را جایگزین صادرات ایران، روسیه و چین کنند.
درخواست آمریکا از شرکت‌های نفتی
به گزارش میز نفت به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا  روز سه‌شنبه از شرکت‌های نفتی خواست تا با افزایش صادرات نفت‌وگاز به دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه جایگزینی این مواد از روسیه، ایران و چین کمک کنند.

 رویترز روز سه شنبه به نقل از سه منبع آگاه در دو شرکت متفاوت گزارش داد، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا قرار است با رؤسای بزرگ شرکت‌های بزرگ نفتی جهان دیدار کند و آنها را متقاعد کند که نفت بیشتری را به بازارهای آسیایی صادر کنند.

بنابر گزارش پایگاه ال. ام. تی، پامپئو در این نشست گفت که کشورهای یاد شده و دیگران تلاش می‌کردند تا از انرژی به عنوان سلاحی برای قدرت یافتن بر دیگر کشورها استفاده کنند. وزیر خارجه آمریکا در این مورد گفت: «برخی کشورها از انرژی خود برای پایان دادن به بدبختی (هایشان) استفاده می‌کنند و نه در جهت رفاهی که ما در غرب ترویج می‌دهیم.ما فقط انرژی از آمریکا صادر نمی‌کنیم. ما ساختار ارزش مالی خود را صادر می‌کنیم.»

آمریکا از سال گذشته با اعمال مجدد تحریم‌هایی علیه بخش نفت ایران، صادرات نفتی ایران را به حدود یک میلیون بشکه نفت در روز کاهش داده است

پامپئو افزود: «ما قصد داریم که صادرات نفت ایران را هر چه سریعتر به صفر برسانیم.»

دولت ترامپ تولید انرژی آمریکا  را به حداکثر رسانده است و از سران دیگر کشورها می‌خواهد در این بخش از آمریکا خرید کنند.

رؤسای شرکت‌های بزرگ از جمله شورو، توتال، رویال داچ‌شل، کنکوفیلیپس، و اکسیدنتال پترولیوم، برای جلسه پشت درهای بسته با پمپئو دعوت شده‌ بودند.
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 23264
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *