۰

کاهش شدید معاملات نفتی در آمریکا

ارزش معاملات نفت و گاز آمریکا به پایین‌ترین حد ۱۰ ساله در سه ماهه اول سال رسید، چون سرمایه‌گذاران به تولیدکنندگان شیل فشار می آورند تا به جای تولید بر افزایش سود سهامداران تمرکز کنند .
نفت آمریکا - میز نفت
نفت آمریکا - میز نفت
به گزارش میز نفت ، ارزش معاملات نفت و گاز آمریکا به پایین‌ترین حد 10 ساله در سه ماهه اول سال رسید، چون سرمایه‌گذاران به تولیدکنندگان شیل فشار می آورند تا به جای تولید بر افزایش سود سهامداران تمرکز کنند . 
ارزش معاملات نفت و گاز 93 درصد کاهش یافت و به 1.6 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته رسید که کمترین حد در یک دهه اخیر است . 

سرمایه‌گذاران تولیدکنندگان مستقل شیل را مجبور کردند بر بازگرداندن پول نقد به سهامداران از طریق سود سهامشان و قرار خرید متقابل سهمشان تمرکز داشته باشند . 

بررسی پرونده های مالی نشان داد تنها هفت شرکت از 29 تولید کننده شیل سال گذشته پول بیشتری از عملیات‌هایشان نسبت به مخارجشان در حفاری و قراردادهای خرید متقابل به دست آورده اند . 

اندرو دیتمار، تحلیل گر شرکت دیلینگ اینفو گفت:« سرمایه گذاران نمی‌خواهند این شرکت‌ها پول بیشتری خرج کنند تا زمانی که نشان دهند می توانند با سرمایه هایی که در دست دارند پول در بیاورند. معاملات هم کاهش یافته چون سرمایه‌گذاران از قبول تعهدات بیشتر خودداری می کنند و تاکید دارند که هر گونه خرید سرمایه باید یک جریان پول نقد قابل توجه به وجود آورده باشد» . 

هم سهام تولیدکنندگان نفت و گاز و هم قیمت نفت تا حدی از پایان سال گذشته به ترتیب 15 درصد و 20 درصد افزایش یافته که برای مذاکرات در مورد معاملات در سال جاری امیدوار کننده است . 
دیتمار گفت:« این فشار وال استریت است که ارزش معاملات را پایین می آورد ».


منبع : تسنیم
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۵۱
کد مطلب: 23295
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *