۰

​نفت شیل آمریکا از نفس افتاد؟

بهره وری چاه های نفت در حوزه پرمین تگزاس_ بزرگترین میدان نفتی آمریکا _رو به کاهش است و تعداد عملیات های حفاری در آمریکا طی ۶ هفته پیاپی پایین آمده است.
​نفت آمریکا - میز نفت
​نفت آمریکا - میز نفت
به گزارش میز نفت ، پس از اینکه تگزاس طی دهه گذشته به آمریکا فشار آورد و آن را به بزرگترین تولید کننده نفت جهان در سال گذشته تبدیل کرد، به نظر می‌رسد قلب انقلاب شیل خسته شده است . 

مقدار نفت پمپ شده از تگزاس اخیرا کاهش یافته است. بهره وری چاه های نفت در حوزه پرمین تگزاس_ بزرگترین میدان نفتی آمریکا _رو به کاهش است و تعداد عملیات های حفاری در آمریکا طی 6 هفته پیاپی پایین آمده است . 
این ها همه نشانه های تولید آینده آمریکا هستند و نشان می دهند افزایش شدید تولید طی دو سال گذشته نمی تواند ادامه یابد و در کوتاه مدت ثابت می ماند . 

موسسه تحقیقاتی اورکو ISI ابتدا انتظار داشت تعداد چاه‌های زمینی نفت 6 درصد در 2019 افزایش یابد. هفته گذشته این موسسه پیش بینی خود را یک درصد برای کل سال کاهش داد . 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در ماه مارس پیش‌بینی تولید نفت خام خود را پایین آورد و به میانگین 12.3 میلیون بشکه در روز در 2019 از 12.4 میلیون بشکه رساند. این اولین باری بود که اداره اطلاعات انرژی آمریکا از سپتامبر پیش بینی خود را کاهش می‌داد . 

مورگان استنلی روز پنجشنبه پیش‌بینی رشد نفت خام آمریکا را 100 هزار بشکه در روز برای سال جاری پایین آورد. دلیل آن هم کند شدن بهبود بهره‌وری و کاهش تعداد چاهها و اطلاعات شرکت های اکتشافی و تولیدی بود . 

عرضه نفت خام آمریکا در 2018 با افزایش 1.7 میلیون بشکه ای تولید کلی بالا رفت و به رکورد 10.9 میلیون بشکه در روز رسید. این بیشترین افزایش سالانه تولید طبق اطلاعات اداره اطلاعات انرژی آمریکا از 1859 بود . 

تعداد چاههای حفاری شده پس از کاهش قیمت داخلی نفت خام به 42 دلار در هر بشکه در دسامبر نسبت به اوج 76 دلار ماه اکتبر، شروع به کاهش کرد. پس از آن قیمت نفت بهبود یافت و حالا قیمت نفت خام آمریکا 62 دلار در هر بشکه است
ولی تعداد چاه ها در کمترین حد سالانه قرار دارد . 

معمولا حدود شش ماه فاصله بین کاهش تعداد چاه‌های نفت و تاثیر آن بر سطح تولید وجود دارد. یعنی تاثیر نهایی کاهش تعداد چاه های آمریکا تا ماه ها نشان داده نمی شود.

 اگر قیمت نفت بالا برود، انتظار می رود شرکت های مستقل هزینه هایشان را پایین نگه دارند . 
حفاران آمریکایی با توجه به خواسته سرمایه گذاران هزینه هایشان را در پاسخ به سال ها سود پائین کم کرده اند . در حالیکه اکسون موبیل و چورون منطقه پرمین تگزاس را توسعه می‌دهند، شرکت های مستقل این کار را نمی‌کنند.

 شرکت‌های بزرگ نفتی قصد دارند نسبت به سال گذشته حدود 16 درصد بیشتر در حفاری و تکمیل چاه‌های نفتی در آمریکا در 2019 هزینه کنند، ولی انتظار می رود شرکت های مستقل اکتشافی و تولیدی هزینه هایشان را حدود 11 درصد کاهش دهند . 

مقدار کمتری نفت در هر چاه تولید می‌شود که نرخ رشد تولید را کند کرده است. طبق اطلاعات فدرال،  پیش بینی می شود بهره وری هر چاه در حوزه پرمین 6 درصد در آوریل 2019 نسبت به سال گذشته کاهش یابد . 



منبع : تسنیم
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 23303
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *