۰

سیل مانع از افزایش شدید مصرف بنزین شد

بررسی روند مصرف بنزین در ایام تعطیلات نوروز نشان می دهد بارندگی های شدید و جاری شدن سیل در بسیاری از استان های کشور مانع از افزایش شدید مصرف این فرآورده نفتی در ایام تعطیلات نوروز شد.
بنزین - میز نفت
بنزین - میز نفت
به گزارش میز نفت ، براساس آمار و اطلاعات منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران در طول 19 روز تعطیلات نوروز سال 98 مصرف بنزین به رقم یک میلیارد و 851 میلیون و 500 هزار لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال 97 حدود 1.9 درصد افزایش داشت.

براساس جدولی که روابط عمومی وزارت نفت منتشر کرده است بیشترین میزان مصرف بنزین مربوط به 29 اسفند سال 97 است که عدد 135 میلیون  لیتر را نشان می دهد.
این گزارش حاکی است کمترین میزان مصرف بنزین در این ایام نیز مربوط به 13 فروردین ماه به میزان مصرف 75 میلیون لیتر است.

همانطور که در گزارش روابط عمومی وزارت نفت هم صراحتا اشاره شده، مصرف بنزین کشور که در روزهای ابتدایی تعطیلات نوروزی افزایش چشمگیری یافته بود، به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش‌های سیل‌آسا در سراسر کشور کاهش یافت. به عبارت دیگر، بررسی روند مصرف بنزین در ایام نوروز 98 نشان می دهد بارندگی های شدید در این ایام و جاری شدن سیل در بسیاری از استان‌های کشور مانع از افزایش شدید مصرف بنزین در این تعطیلات شده است.

 براین اساس میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز به رقم 97 میلیون و 500 هزار لیتر در روز بوده است و این درحالی است که موسوی خواه مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران  در نشست خبری خود که در پیش از تعطیلات نوروز برگزار شده بود از پیش بینی میانگین مصرف 107 میلیون لیتری بنزین در این تعطیلات خبر داده بود.



منبع : فارس
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 23310
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *