۰

ما به نفت خام بیشتری نیاز داریم

پالایشگاه های جهان نیاز به پالایش حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز نفت بیشتری تا پایان سال آینده خواهند داشت که مستقیماً نتیجه قانون کاهش تولید سولفور توسط صنعت دریایی است.
پالایشگاه - میز نفت
پالایشگاه - میز نفت
به گزارش میز نفت ، پالایشگاه های جهان نیاز به پالایش حدود 700 هزار بشکه در روز نفت بیشتری تا پایان سال آینده خواهند داشت که مستقیماً نتیجه قانون کاهش تولید سولفور توسط صنعت دریایی است. ‌پیدا کردن این نفت اضافی مورد نیاز در بازار آسان نخواهد بود چون اوپک و متحدانش میلیون‌ها بشکه نفت را از تولیدشان کم کرده اند و احتمالا به توافق کاهش تولید خود ادامه می دهند . 

طبق نظر متخصصان، پالایش نفت با آغاز سه ماهه سوم 2019 افزایش می‌یابد و این افزایش تا سه ماهه چهارم ادامه دارد . 
از ژانویه 2020 کشتی ها در سراسر جهان باید محتوای سولفور سوخت خود را 0.5 درصد پایین بیاورند و به زیر 3.5 درصد برسانند. آنها می توانند از یک کیت با عنوان تصفیه کننده برای جلوگیری از ورود این ماده آلاینده به هوا استفاده کنند . 

دی اکسید سولفور باعث تشدید بیماری هایی مانند آسم می‌شود و نگرانی‌های محیط زیستی مثل باران اسیدی به وجود می آورد . علی‌رغم اجرایی شدن این قانون در ژانویه 2020، انتظار می رود مالکان کشتی ها قبل از این زمان آماده شوند یعنی نیاز به سوخت های جدید در سال جاری افزایش می یابد . 

مشکل اینجاست که پالایشگاه ها مجبور می شوند ساخت محصولاتی شبیه به دیزل را هم افزایش دهند تا کمبود این سوخت دریایی جدید جبران شود و برای رسیدن به این هدف باید بیشتر پالایش کنند . 

جاناتان لیچ، مدیر تحقیقات بازار محصولات نفت و پالایشگاهی در شرکت وود مکنزی گفت:« می توانیم انتظار داشته باشیم پالایش سالانه نفت خام پس از فصل تعمیر و نگهداری پالایشگاه‌ها طی دو ماه آینده افزایش یابد. پالایشگاه‌ها به خوبی از تغییرات آتی باخبرند و از این اختلال بهره خواهند برد ». 

وود مکنزی پیش بینی می کند سال آینده پالایشگاه ها 700 هزار بشکه در روز نفت بیشتری نیاز داشته باشند در حالی که گلوبال انرژی این افزایش را 500 هزار تا یک میلیون بشکه در روز می بیند. هر دوی این شرکت ها موافقند که این افزایش نیاز در نیمه دوم سال جاری خواهد بود . 

طبق نظر کارشناسان ، صنعت پالایشگاهی نمی تواند سوخت دریایی کم سولفور کافی تولید کند پس باید برای جبران آن نفت گاز دریایی بیشتری بسازد. تنها راه این کار هم افزایش میزان پالایش است . 



منبع : تسنیم
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 23318
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *