۰

وزیر انرژی امارات: حذف دلار یک شبه قابل انجام نیست

وزیر انرژی امارات با رد تهدید عربستان برای کنار گذاشتن دلار از مبادلات نفتی گفت: « تجارت با دلار آمریکا چیزی نیست که بتوان یک شبه تغییرش داد» .
سهیل بن محمد المزروعی - میز نفت
سهیل بن محمد المزروعی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت که استفاده از دلار به عنوان ارز اصلی مبادله نفت را نمی‌توان یک شبه کنار گذاشت . 

وقتی از سهیل بن محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات در مورد احتمال کنار گذاشتن دلار از مبادلات نفتی توسط اعضای اوپک سوال شد، پاسخ داد :« تجارت با دلار آمریکا چیزی نیست که بتوان یک شبه تغییرش داد» . 

عربستان سعودی تهدید کرده اگر واشنگتن لایحه ای تصویب کند که اعضای اوپک را در معرض دادخواهی های ضد تشکیل اتحادیه های بزرگ صنایع ( آنتی تراست) قرار دهد، نفت خود را با ارزهایی غیر از دلار می فروشد . 

مزروعی در کنفرانس انرژی در دبی گفت:« اوپک این را نگفته، اوپک ادعا نکرده که آنها ارز تجارت نفت را تغییر می دهند و من هیچ نظری در مورد امکان انجام این کار ندارم» . 

وی اضافه کرد انتظار می رود اعضای اوپک و تولید کنندگان غیر اوپک در آوریل هم به توافق کاهش تولید متعهد بمانند . 
وزیر انرژی امارات گفت:« اوپک و متحدانش در بازار تعادل ایجاد می‌کنند. تولیدکنندگان اوپک و و غیر اوپک همواره کاری را که برای ثبات در بازار لازم است انجام می دهند» . 

مزروعی در مورد تمدید توافق کاهش تولید و ماندن روسیه در این توافق گفت:« این تصمیم مربوط به یک کشور نمی شود. اوپک و غیر اوپک هر دو به اتفاق آرا تصمیم می‌گیرند» .«ما همواره کار درست را برای بازار انجام می دهیم» . 

روسیه تمایلی به ادامه توافق کاهش تولید ندارد. الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت اگر این توافق قبل از اتمام مهلتش در اول ژوئن تمدید نشود، ممکن است تولید را افزایش دهد . 

اوپک و سایر تولید کنندگان به رهبری روسیه توافق کردند از ابتدای ژانویه سال جاری کل تولید نفت را 1.2 میلیون بشکه پایین بیاورند. این توافق ادامه توافق کاهش تولید اولیه در ژانویه 2017 بود . 
شرکت‌کنندگان در این توافق در ژوئن بار دیگر در وین جمع می‌شوند تا در مورد اقدامات بعدی تصمیم گیری کنند .

منبع : تسنیم
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 23320
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *