۰

نروژ از تولید نفت فاصله می‌گیرد؟

بزرگترین تولید کننده نفت غرب اروپا علاقه خود به نفت را از دست می دهد .
نروژ - میز نفت
نروژ - میز نفت
به گزارش میز نفت ، بزرگترین تولید کننده نفت غرب اروپا علاقه خود به نفت را از دست می دهد . برخلاف میل صنعت‌نفت قدرتمند نروژ و اتحادیه های کارگری آن، حزب کارگر مخالف تصمیم گرفت موضع خود را تغییر دهد و به فشار بر اکتشاف دریایی نفت در جزایر حساس لوفوتن نروژ پایان دهد. این بدان معناست که حالا یک اکثریت قاطع در پارلمان برای حفظ منطقه از حفاری وجود دارد . 

این تغییر بزرگ ضربه ای سخت به حمایتی است که صنعت نفت این کشور از آن بهره می برد و نشان میدهد عصر نفت که این کشور اسکاندیناوی را به یکی از توانگرترین های جهان تبدیل کرده بود، رو به پایان است . 

شرکت های نفتی به رهبری شرکت دولتی ایکویینر، بزرگترین تولید کننده نروژ اعلام کردند اگر کشور می‌خواهد تولیدش را با خالی شدن منابع ادامه دهد دسترسی به لوفوتن اهمیت زیادی دارد .تخمین می زنند 1 تا 3 میلیارد بشکه نفت در این مجموعه جزایر مخفی شده باشد که یک شگفتی طبیعی است . 

کارل ایریک، سرپرست مجمع نفت و گاز نروژ گفت:« کل صنعت شگفت‌زده و نا امید است. هیچ چیز طبق پیش بینی هایی که بر آن وابسته بودیم پیش نرفت» . 

ولی تصمیم حزب کارگر شگفتی بزرگی نبود. نروژی ها به تدریج بزرگترین منبع صادرات و ثروت خود را در بحبوحه نگرانی در مورد تغییرات جوی مورد سوال قرار می‌دهند. حتی مدیران اجرایی نفت هم در مورد دسترسی به لوفوتن تسلیم شده اند. ولی حالا درگیری بعدی ادامه حفاری در دریای بارنتز است . 

صنعت نفت همچنین میترسد حزب کارگر بخواهد یا مجبور شود دفعه بعدی که کنترل دولت را در دست گرفت ، روی مسائل دیگر هم توافق کند. مسائلی مانند مالیات های نفتی و اعطای مجوزهای اکتشاف در دریای شمالی نروژ‌ . 

جوناس استور، رهبر حزب کارگر همچنان حامی صنعت نفت می ماند و از سیستم مالیات موجود برای این صنعت پشتیبانی می‌کند که شامل اعطای دوباره بودجه برای اکتشاف هم می شود . 

استور در اوایل همین هفته گفت که از شرکت‌های نفت در نروژ می خواهد به پایان مهلت پاک کردن عملیات هایشان از گازهای گلخانه ای متعهد بمانند. آرزویی که رسیدن به آن از نظر او بسیار دشوار است . 


منبع : تسنیم
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 23321
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *