تولید نفت اوپک و متحدانش باید افزایش پیدا کند

19 فروردين 1398 ساعت 14:57

یکی از مقامات روسیه اظهار کرد روسیه در دیدار میان اوپک و متحدانش در ژوئن، خواستار افزایش تولید نفت خواهد بود زیرا شرایط بازار بهبود یافته و سطح ذخایر کاهش پیدا کرده است.


به گزارش میز نفت ، کریل دیمیتریوف، مدیر صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نخستین مقام روسی بود که توافق میان اوپک و متحدانش در سال ۲۰۱۶ را پیش بینی کرد و از آن زمان با وجود فشار شرکت‌های نفتی داخلی برای خروج از این توافق، مدافع اصلی این پیمان شده است.

دیمیتریوف در ماه‌های اخیر اظهار کرده بود هنوز زود است توافق کاهش تولید خاتمه پیدا کند که منعکس کننده مواضع مشابه عربستان سعودی بود. اما وی در یک تغییر موضع آشکار، روز دوشنبه اظهار کرد: ممکن است پس از ژوئن نیازی به ادامه کاهش تولید نباشد.

بر اساس گزارش رویترز، دیمیتریوف اظهار کرد: با توجه به بهبود وضعیت بازار و کاهش سطح ذخایر نفت، اوپک و متحدانش ممکن است در ژوئن امسال تصمیم بگیرند کاهش عرضه را رها کرده و تولیدشان را افزایش دهند. این تصمیم به معنای پایان توافق نخواهد بود و مشارکت کنندگان در این پیمان به همکاری خود ادامه می‌دهند.

اوپک و سایر تولیدکنندگان غیراوپک که در رأس آنها روسیه قرار دارد، توافق کرده‌اند تولیدشان را از اول ژانویه به مدت شش ماه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کنند. این تولیدکنندگان در ژوئن برای تصمیم‌گیری درباره روند تولید خود در وین دیدار خواهند کرد.

تولید نفت روسیه سال میلادی گذشته به رکورد ۵۵۶ میلیون تن معادل ۱۱.۱۶ میلیون بشکه در روز صعود کرده بود.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 23322

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/23322/تولید-نفت-اوپک-متحدانش-باید-افزایش-پیدا-کند

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir