۰

افزایش 5 درصدی واردات نفت هند از ایران

علی‌رغم محدودشدن خرید هند از تهران توسط واشنگتن، پالایشگاه‌های هند حدود ۴۷۹۵۰۰ بشکه نفت در روز در ۱۹‌ــ‌۲۰۱۸ از ایران خریدند که نسبت به ۴۵۸هزار بشکه در روز سال قبل افزایش داشت.
ایران و هند - میز نفت
ایران و هند - میز نفت
به گزارش میز نفت ، هند در سال مالی گذشته حدود 5 درصد نفت بیشتری از ایران وارد کرده است چون شرکتهای هندی پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران در نوامبر خرید نفت ایران را افزایش دادند.

علی‌رغم محدود شدن خرید هند از تهران توسط واشنگتن، پالایشگاه‌های هند حدود 479500 بشکه نفت در روز در 19‌ــ‌2018 از ایران خریدند که نسبت به 458هزار بشکه در روز سال قبل افزایش داشت. 

آمریکا در نوامبر تحریم‌هایی علیه ایران وضع کرد ولی یک معافیت 6ماهه به 8 کشور از جمله هند داد که به آنها اجازه واردات مقدار محدودی از نفت ایران را می‌داد.هند اجازه داشت روزانه 300هزار بشکه نفت تا اوایل ماه مه از ایران بخرد.

در ماه مارس واردات نفت هند از ایران به 405هزار بشکه در روز رسید یعنی حدود 56 درصد بالاتر از فوریه، ولی این مقدار حدود 6 درصد کمتر از خرید در همین ماه در سال گذشته بود.

کمبود کشتیها باعث تأخیر در بارگیری برخی محموله‌ها تا آخر فوریه شد، بنابراین در نهایت دریافت آن‌ها در مارس انجام شد.
از نوامبر که هند معافیت از تحریم‌ها را دریافت کرد، فقط شرکت نفت دولتی هند، شرکت بهارات پترولیوم، هیندوستان پترولیوم و پالایشگاه مانگالور از ایران نفت خریده‌اند.

کل واردات هند از ایران در 19‌‌ــ2018 کمتر از 500هزار بشکه در روزی بود که ایران امید داشت به دومین مشتری بزرگ خود بعد از چین بفروشد. پالایشگاه‌های هند خرید از ایران را در آوریل و اکتبر 2018 بالا بردند.

در سه‌ماهه اول 2019، هند حدود 40 درصد نفت کمتری از ایران وارد کرد یعنی حدود 313400 بشکه در روز.پالایشگاه‌های هند هنوز سفارشی برای خرید نفت ایران در ماه مه نداده‌اند چون از تمدید معافیت‌های واشنگتن اطمینان ندارند.هند می‌خواهد به خرید 300هزار بشکه در روز نفت ایران ادامه دهد.

پالایشگاه‌ها سفارشاتی برای خرید 8میلیون بشکه در آوریل داده‌اند ولی با تأخیر محموله‌های ماه مارس، مقادیر بیشتری نفت در بنادر هند در ماه جاری تحویل داده می‌شود.


منبع : تسنیم
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 23351
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *