۰

ذخایر نفتی و گازی مکزیک آب رفت

داده های آماری موسسات مطالعاتی نفت و گاز نشان می دهد ذخایر نفتی و گازی متعارف مکزیک به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.
تولید نفت - میز نفت
تولید نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، اطلاعات منتشر شده از سوی برخی از موسسات تحقیقاتی و مطالعاتی فعال در بازار نفت نشان می دهد ذخایر نفتی مکزیک در آمریکای شمالی به میزان 7 درصد یا معادل 8 میلیارد بشکه کاهش یافته است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط کمیسیون انرژی مکزیک ذخایر گاز و نفت کشف شده بعد از تحقیقات به عمل آمده اصلاح شد به طوری که ذخایر جدید کشف شده نفت خام که پیش تر  6.2 میلیارد بشکه بود اکنون به 6.1 میلیارد بشکه کاهش یافته است و همچنین ذخایر گازی مکزیک نیز با 3.7 درصد کاهش به 9.7 تریلیون فوت مکعب رسیده است.

اکثر ذخایر نفت و گاز ثابت شده در مکزیک متعلق به شرکت Pemex است.

پیش‌تر کارلوس مورالس، مدیر تولید و اکتشاف شرکت دولتی پیمکس مکزیک اعلام کرده بود در صورت تصویب اصلاحات نوین در سازکار نفتی این کشور، این شرکت قادر خواهد بود زیرشاخه هایی ایجاد کند تا از ذخایر گسترده نفت و گاز رسوبی این کشور استفاده کنند.

به گفته مورالس، پیمکس به تازگی گام هایی برای اکتشاف ذخایر رسوبی که می توانند تولید گاز مکزیک را دو برابر کنند، برداشته است. مکزیک اکنون برای تأمین نیازهای داخلی خود، مجبور است از کشورهای دیگر گاز وارد کند.

وی گفت: اکتشاف ذخایر نفت و گاز رسوبی، وظیفه شرکت های بزرگی همچون پیمکس نیست و باید از طریق شرکت ها و عملیات های محدود و ویژه انجام شود.

مورالس اعلام کرد شرکت های فعال در زمینه اکتشاف و بهره برداری از ذخایر نفت و گاز رسوبی، «بی گمان» باید از دولت مجوز بگیرند اما بر اساس قانون اساسی کنونی مکزیک، چنین امکانی وجود ندارد.

هم اکنون، طرح اصلاحاتی در کنگره مکزیک مطرح شده که جدل گسترده ای میان گروه های سیاسی این کشور بر انگیخته است و در صورت تصویب، می تواند راه را برای بهره برداری از ذخایر نامتعارف نفت و گاز هموار کند.



منبع : فارس
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 23368
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *