۰

ژاپن تحولات بازار بین‌المللی نفت را بررسی می‌کند

وزیر بازرگانی و صنعت ژاپن درپی تصمیم آمریکا برای عدم تمدید معافیت‌ها برای واردات نفت ایران، تلاش کرد نگرانی‌ها نسبت به پیامدهای این تصمیم برای پالایشگاه‌های ژاپنی را تقلیل دهد.
ژاپن - میز نفت
ژاپن - میز نفت
به گزارش میز نفت ، آمریکا روز دوشنبه از خریداران نفت ایران خواست خریدهای خود را تا اول ماه مه متوقف کنند در غیر این صورت با تحریم‌ها مواجه خواهد شد و به شش ماه معافیت‌هایی که به مشتریان بزرگ نفت ایران اجازه داده بود به وارداتشان در حجم محدودتر ادامه دهند، پایان داد. ژاپن یکی از هشت کشوری بود که از این معافیت‌ها برخوردار شده بود.

هیروشیگه سیکو، وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن در پی تصمیم اخیر آمریکا، به خبرنگاران گفت: دولت ژاپن نیازی به استفاده از ذخایر نفت ملی نمی‌بیند. ژاپن که چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است، وابستگی خود به نفت ایران را کمتر کرده و نفت ایران اکنون حدود سه درصد از خرید ما را تشکیل می‌دهد.

وی بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت: ما بازارهای بین‌المللی را به دقت زیر نظر داریم و با شرکت‌های ژاپنی در خصوص واردات نفت مبادله نظر می‌کنیم و ممکن است انجام تدابیر ضروری را بررسی کنیم.

آمریکا پس از اقدام ترامپ در خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران، در نوامبر صادرات نفت ایران را هدف تحریم قرار داد با این حال به هشت کشور شامل چین، هند و ژاپن برای ادامه واردات نفت ایران معافیت شش ماهه صادر کرد.

طبق آمار رفینیتیو آیکان، پالایشگاه‌های ژاپنی در فاصله ژانویه تا مارس ۱۵.۳ میلیون بشکه نفت ایران را خریداری کردند.

کاخ سفید اعلام کرده که با عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای عرضه کافی نفت به بازار همکاری می‌کند.

سلطان احمد الجابر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) امارات متحده عربی برای مذاکره با وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن در توکیو به سر می‌برد. این دیدار پیش از اعلام تصمیم آمریکا برنامه‌ریزی شده بود.

بر اساس گزارش رویترز، یک مقام وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن اظهار کرد: خالد الفاضل، وزیر نفت کویت نیز در ژاپن است. الجابر و الفاضل مذاکرات جداگانه‌ای با سیکو خواهند داشت اما قرار نیست در این دیدار درباره عرضه جایگزین برای نفت ایران مذاکره شود.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 23429
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *