۰

​پایان بحران در بزرگترین پالایشگاه اروپا

اتحادیه‌های تجاری توافق کردند به اعتصاب یک هفته‌ای در بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت اروپا خاتمه دهند.
پالایشگاه - میز نفت
پالایشگاه - میز نفت
به گزارش میزنفت ، اتحادیه‌های تجاری توافق کردند به اعتصاب یک هفته‌ای در بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت اروپا، پالایشگاه پرنیس شل با ظرفیت 404 هزار بشکه نفت در روز خاتمه دهند. این پالایشگاه در هلند قرار دارد. پایان این اعتصاب پس از حل مسئله دستمزدها صورت گرفت. فعالیت‌های این پالایشگاه از اول  آوریل کاهش یافته بود.

 اتحادیه های تجاری به کارگران توصیه کردند به اعتصاب خاتمه دهند.

شرکت بزرگ شل بهبود مفاد قرارداد کار و افزایش 3 درصدی دستمزدها را در سال جاری ، 2 درصد را برای  سال آینده و 2.5 درصد را در 2021 پیشنهاد داد.

 اتحادیه ها در آغاز خواستار 5 درصد افزایش دستمزد بودند. در حالیکه شل یک افزایش 2 درصدی را در سال جاری و دو و نیم درصد را برای سال آینده پیشنهاد داده بود.

 تولید محصولات نفتی در این پالایشگاه پس از آغاز اعتصاب در 8 آوریل کاهش یافت.

 در پایان ماه گذشته اعلام شده بود که کارگران تولید را در  پالایشگاه  پرنیس و کارخانه شیمیایی موردیجک از 8 آوریل پایین می آورند و آن را در سطح پایین نگه می دارند تا خواسته هایشان تامین شوند.

 اتحادیه‌های تجاری هیچ رقمی برای کاهش تولید ارائه نداده بودند ولی پرنیس بزرگترین پالایشگاه نفت اروپاست و کاهش تولید آن قدر بود که شل مجبور شد با درخواست افزایش دستمزد آنها موافقت کند.

 یک هفته پس از آغاز اعتصاب، اتحادیه ها هنوز در مورد افزایش دستمزد توافق نداشتند و در 16 آوریل اتحادیه های تجاری هلند تصمیم گرفتند این اعتصاب را تا زمانی که شل بر سر میز مذاکره بنشیند ادامه دهند.



منبع : تسنیم
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 23456
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *