​ترامپ نفت ارزان می‌خواهد عربستان نفت گران

10 ارديبهشت 1398 ساعت 13:14

عربستان سعودی نیاز‌ دارد قیمت نفت بالاتر از آن حدی باشد که دونالد ترامپ برای تقویت رشد اقتصادی کشور خود می خواهد.


به گزارش میز نفت ، عربستان سعودی نیاز‌دارد قیمت نفت بالاتر از آن حدی باشد که دونالد ترامپ برای تقویت رشد اقتصادی کشور خود می خواهد.

 اطلاعات صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد بزرگترین صادر کننده نفت جهان به قیمت 85 دلار در هر بشکه برای ایجاد تعادل در بودجه خود در سال جاری نیاز دارد که از پیش‌بینی 73 دلار ماه سپتامبر بیشتر است.

 این تخمین ها تاکید می کنند که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان کار سختی برای ایجاد روابط نزدیک با ترامپ و همزمان تامین بودجه احیای اقتصادی و ایجاد شغل در کشورش، در پیش دارد. به نظر می‌رسد عربستان قصد دارد در سال جاری هفت درصد هزینه هایش را افزایش دهد.

 ترامپ بارها از اوپک خواسته قیمت نفت را پایین نگه دارد. او در روز جمعه در توییتر خود گفت با عربستان و سایر تولیدکنندگان در مورد افزایش جریان نفت  صحبت کرده است.

 بسیاری تولیدکنندگان بزرگ اوپک و غیر اوپک در صورت بالاتر بودن قیمت نفت در سال جاری از 62 دلار در هر بشکه ، مازاد بودجه را گزارش خواهند داد. عربستان انتظار دارد کسری بودجه اش به 4.2 درصد تولید ناخالص داخلی در سال جاری کاهش یابد. کسری بودجه عربستان در 2018، 4.6 درصد بود. طبق نظر اقتصاددانان، عربستان برای رسیدن به این هدف نیاز به قیمت بالاتر نفت دارد.

زیاد دائود،  اقتصاددان ارشد خاورمیانه گفت:« عربستان برای اینکه بتواند بودجه خود را متعادل نگه دارد و دخل و خرجش برابر شود ، به‌ نفت 95 دلار در هر بشکه نیاز دارد».


منبع : تسنیم


کد مطلب: 23487

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/23487/ترامپ-نفت-ارزان-می-خواهد-عربستان-گران

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir