معاون توسعه nioc واکنش نشان داد

توضیحاتی درباره بازداشت‌های شرکت متن

13 ارديبهشت 1398 ساعت 17:33

​معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: قرارداد توسعه فاز دوم میدان یادآوران به نحوی بود که توسعه آن به شرکت ساینوپک چین واگذار شود که این واگذاری متوقف شد اما مذاکرات برای آن ادامه دارد.


به گزارش میز نفت، رضا دهقان معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی، امروز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت در دومین روز از نمایشگاه بین المللی نفت، پالایش و پتروشیمی در پاسخ به مهر درباره آخرین وضعیت توسعه فاز دوم میدان نفتی یادآوران شمالی و میدان نفتی آزادگان شمالی گفت: درباره یادآوران باید گفت قرارداد توسعه این میدان به نحوی نوشته شده بود که فاز دوم توسعه آن نیز به شرکت ساینوپکچین واگذار شود که این واگذاری متوقف شد اما مذاکرات قطع نشده است و حتی در این رابطه قبل و بعد از عید نوروز مذاکراتی با آن داشتیم البته احتمال واگذار نشدن این میدان به ساینوپک چین وجود دارد.

وی ادامه داد: در ارتباط با توسعه میدان آزادگان شمالی مذاکراتی با شرکت ملی نفت چین (CNPC) صورت گرفت. از ۲۴ شرکت برای مناقصه توسعه این میدان دعوت کردیم که در انتها فقط CNPC چین باقی ماند اما این شرکت طرح عملیاتی خوبی برای نتایج مطالعات خود به ما ارائه نداد بنابراین هنوز تصمیم نهایی در این ارتباط نگرفته ایم.

معاون مدیرعامل شرکت نفت، در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره دستگیری‌های سریالی در شرکت مهندسی و توسعه نفت به دلیل تخلف در قراردادها توضیح داد: از جزئیات این رخداد اطلاعی ندارم اما ممکن است برخی از کارشناسان یا مدیران جهت توضیحاتی به نهادهای نظارتی و حراستی فراخوانده شوند اما تا زمانی که اتهام به قوه قضائیه ابلاغ نشده و حکم نهایی نیامده است نمی‌توانیم در این زمینه اظهار نظری داشته باشیم؛ البته سه جلسه اخیر هیأت مدیره این شرکت به منظور تغییر فرآیند انجام امور پروژه‌ها در این شرکت به منظور کاهش حداقلی تخلفات مالی بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته فاز ۱۳ پارس جنوبی را به بهره برداری رساندیم، اظهار داشت: در نتیجه این اقدام سه میلیارد فوت مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه شد. فاز ۲۲ تا ۲۴ و همچنین ۱۴ پارس جنوبی نیز به بهره برداری رسید اما باید گفت گاز فاز ۱۴ باید به خشکی آمده و به طور کامل تحویل پالایشگاه شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی ادامه داد: میدان فرزاد A و B نیز تا دو ماه دیگر تعیین تکلیف می‌شوند اما برای فرزاد B با شرکت ONGC هندوستان مذاکرات جدی داشته ایم.

دهقان ادامه داد: در ارتباط با تولید گاز از میدان کیش باید گفت سه میلیارد فوت مکعب که معادل سه فاز پارس جنوبی است از این میدان برداشت شده است.

به گفته این مقام مسئول بازسازی، نوسازی و افزایش ظرفیت تولید از منطقه غرب کارون را در برنامه داریم.


کد مطلب: 23501

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/23501/توضیحاتی-درباره-بازداشت-های-شرکت-متن

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir