۰

عربستان نفت صادراتی به آسیا را گران کرد

عربستان سعودی ، بزرگترین صادر کننده نفت جهان قیمت نفت خام را در ماه ژوئن برای آسیا بالا برد. این منطقه درگیر جایگزینی بشکه‌های نفت برای جبران کمبود عرضه آن است.
نفت عربستان - میز نفت
نفت عربستان - میز نفت
به گزارش میز نفت ، عربستان سعودی ، بزرگترین صادر کننده نفت جهان قیمت نفت خام را در ماه ژوئن برای آسیا بالا برد. این منطقه درگیر جایگزینی بشکه‌های نفت برای جبران کمبود عرضه آن است.

 عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عرب را برای ماه ژوئن با بیشترین اضافی قیمت نسبت به شاخص خاورمیانه در 11 ماه گذشته اعلام کرد. این قیمت بالاتر از حد انتظار تاجران بود. قیمت نفت خام متوسط عرب بیشترین حد از دسامبر 2013 بود، در حالی که نفت خام سنگین عرب بالاترین قیمت را طی شش ماه گذشته داشت.

 افزایش قیمت نفت برای خریداران آسیایی از آنجا ناشی می‌شود که پالایشگاه‌های کشورهای برتر وارد کننده نفت در این منطقه پس از لغو معافیت های واردات نفت ایران ، حالا بیشتر به دنبال نفت خام عربستان برای بارگیری در ماههای ژوئن و جولای هستند. کاهش عرضه نفت ایران به همراه پایین‌امدن صادرات ونزوئلا و قطع عرضه نفت آفریقا، یک بازار برای فروشندگان نفت ایجاد کرده که دست بالا را در مذاکرات و فروش داشته باشند.

- قیمت نفت خام سبک عرب با 70 سنت تا 2.10 دلار افزایش نسبت به شاخص عمان-دوبی فروخته  می شود.

- قیمت بالای نفت در ماه ژوئن به دنبال افزایش قیمت در آسیا در ماه می اتفاق می افتد که نشان دهنده عرضه کم نفت خام سنگین در بازار است.

- عربستان سعودی اولین تولید کننده حاشیه خلیج فارس است که قیمت نفت را ماهانه اعلام می‌کند و بسیاری کشورها پس از آرامکو نفت خود را قیمت گذاری می کنند.

- اوپک  و متحدانش متعهد هستند تولید نفت سنگین سولفور بالا را کاهش دهند. عربستان و سایر تولید کنندگان خلیج فارس این نفت را تولید می‌کنند. شرکت‌های آمریکایی در حال افزایش عرضه  درجات سبک نفت از ذخایر شیل هستند.

- آرامکو قیمت نفت را برای تمام خریداران در شمال غرب اروپا افزایش داد و قیمت اکثر درجات نفت خام را برای منطقه مدیترانه بالا برد. ولی این شرکت قیمت رسمی تمام درجات نفت خود را برای خریداران آمریکایی پایین آورد.


منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 23528
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *