۰

ونزوئلا راهکار خود را گفت

​وزیر خارجه ونزوئلا اعلام کرد که این کشور امیدوار است بتواند از طریق افزایش همکاری‌ها با مسکو و پکن در راستای ایجاد یک نظام نقل و انتقالات بانکی تحریم‌های آمریکا را کنار بزند.
ونزوئلا راهکار خود را گفت
به گزارش میز نفت به نقل از راشاتودی، خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا اعلام کرد: این کشور به دنبال افزایش روابط چین و روسیه است تا بتواند از طریق ایجاد یک نظام نقل و انتقالات بانکی تحریم‌های آمریکا را دور بزند.

وی در یک کنفرانس خبری در سفارت ونزوئلا در مسکو گفت:‌ما به دنبال راه‌های تجاری میان روسیه و چین و دیگر کشورهای دوست برای کنار زدن تحریم‌های آمریکا هستیم.

این وزیر ونزوئلا تاکید کرد:‌کاراکاس امیدوار است با ایجاد مسیرهای جایگزین برای مبادله دارایی‌های پولی،  دارایی‌هایی که تحت کنترل آمریکا هستند را جابجا کنند.

آریزا گفت که البته چنین روش همکاری یک شبه به وجود نخواهد آمد. اوایل سال جاری آمریکا تحریم‌های اقتصادی و مالی را علیه ونزوئلا وضع کرد.

این تحریم‌ها که شامل قطع دسترسی این کشور به دلار است و صنعت معدن و نفت ونزوئلا را  هدف قرار می‌دهد که این دو صنعت برای اقتصاد ونزوئلا بسیار حیاتی هستند.

درآمدهای نفتی 98 درصد درآمد صادراتی ونزوئلا را شامل می‌شود.

به گفته وزیر امور خارجه ونزوئلا پس از آنکه خوآن گوآیدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا خود را رئیس‌جمهور اعلام کرد آمریکا بیش از 5 میلیارد دلار دارایی‌های ونزوئلا در حساب‌های خارجی این کشور را مسدود کرده است.

جرج رودریگرز وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا اعلام کرده است که طی دو ماه و به درخواست رئیس‌جمهور آمریکا حدود 30 میلیارد دلار از دارایی‌های ونزوئلا بلوکه شده است.

آریزا ابراز امیدواری کرد که روسیه واردات نفت از ونزوئلا را افزایش داده و سرمایه‌گذاری خود در صنعت نفت ونزوئلا را نیز بالا ببرد.

وی پس از گفت‌وگو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، گفت: ما نه تنها امیدواریم روسیه نفت بیشتری از ونزوئلا وارد کند بلکه انتظار داریم که مسکو نفت بیشتری را از طریق همکاری مشترک با ونزوئلا از کمربند نفتی اورینوکو تولید کند.

وی ادامه داد:‌ما انتظار داریم که روسیه سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ونزوئلا را افزایش داده و منتظر شکل‌گیری پروژه‌های مشترک جدید هستیم.

ما نیز آماده‌ایم تا هر گونه شرایط لازم برای روسیه در راستای سرمایه‌گذاری در ونزوئلا را فراهم کنیم.
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 23534
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *