۰

واکنش امارات به حمله به نفتکش‌های این کشور

وزارت خارجه امارات متحده عربی بدون شرح جزئیات بیشتر، اعلام کرد چهار کشتی تجاری نزدیک آب‌های سرزمینی این کشور هدف خرابکاری قرار گرفته اند اما این واقعه تلفاتی نداشته است.
فجیره - میز نفت
فجیره - میز نفت
به گزارش میز نفت ، این واقعه نزدیک بندر فجیره روی داد که یکی از بزرگترین قطب‌های سوخت‌گیری کشتی در جهان بوده و نزدیک بندر هرمز قرار دارد.

منابع صنعتی و بازرگانی می‌گویند فعالیت‌ها نزدیک بندر فجیره روز یکشنبه آرام بود.

در بیانیه‌ای که در خبرگزاری WAM منتشر شد، آمده است: هدف خرابکاری قرار دادن کشتی‌های تجاری و تهدید زندگی خدمه آنها اتفاق خطرناکی به شمار می‌رود.

این بیانیه به کشتی‌های هدف گرفته شده اشاره نکرده اما اعلام کرده که این کشتی‌ها از ملیت‌های مختلفی بوده‌اند و این اتفاق به نشت آلودگی منجر نشده است.

تنش‌های منطقه‌ای اوج گرفته و واشنگتن اعلام کرده که یک ناو هواپیمابر و سایر نیروها را به منطقه خلیج فارس اعزام می‌کند.

دولت فجیره که یکی از هفت امیرنشین تشکیل دهنده امارات متحده عربی است گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اینکه انفجارها در داخل بندر فجیره روی داده است را تکذیب و اعلام کرد این تأسیسات به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد.

بیانیه فجیره به رسانه خاصی اشاره نکرد اما این شبکه تلویزیونی المیادین لبنان بود که خبر داد هفت نفتکش در این بندر هدف حمله قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت خارجه امارات متحده عربی در بیانیه خود اعلام کرد دولت تمامی تدابیر لازم را اتخاذ کرده و تحقیقاتی را با هماهنگی مقامات بین‌المللی آغاز کرده است.

در این بین، خبرگزاری دولتی عربستان سعودی گزارش کرد خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرده که دو نفتکش سعودی در یک حمله خرابکارانه در نزدیکی آب‌های ساحلی امارات متحده عربی هدف قرار گرفته و متحمل خسارت قابل توجهی شده‌اند.

وی گفت: این کشتی‌ها در مسیر بازگشت به عربستان سعودی بودند تا به بارگیری نفت خام به مقصد آمریکا بپردازند با این حال وزیر انرژی عربستان سعودی به نام این نفتکش‌ها اشاره‌ای نکرد.

فالح گفت: خوشبختانه این حملات تلفات یا نشت نفتی به دنبال نداشته است اما باعث صدمه دیدن قابل توجه این دو کشتی شد.



منبع : ایسنا
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 23598
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *