۰

چین قراردادی برای خرید نفت خام آمریکا نمی‌بندد

جنگ تجاری جلوی محموله‌های نفت خام آمریکا را به چین گرفته است و احتمال امضای قراردادهای بلند مدت توسط خریداران چینی با صادر کنندگان نفت آمریکا در حال حاضر وجود ندارد.
چین و آمریکا - میز نفت
چین و آمریکا - میز نفت
به گزارش میز نفت ، دیگر خبری از شرکت های چینی که به دنبال امضای قراردادهای بلند مدت برای خرید نفت از صادرکنندگان آمریکایی بودند ، نیست.

 چین و آمریکا تقریباً یک سال است درگیر یک جنگ تجاری فزاینده هستند. این جنگ اخیراً با وضع عوارض 25 درصدی بر 200 میلیارد دلار کالاهای چینی توسط آمریکا شدیدتر شده است.

جیم تیگ، مدیرعامل شرکت انترپرایز پروداکتس پارتنرز، گفت این جنگ تجاری جلوی محموله‌های نفت خام آمریکا را به چین گرفته است و احتمال امضای قراردادهای بلند مدت توسط خریداران چینی با صادر کنندگان نفت آمریکا در حال حاضر وجود ندارد.

تیگ اضافه کرد:« وقتی من در چین بودم دو کلمه را در هر جلسه شنیدم : ترامپ و عوارض».

 دولت اوباما به توقف 40 ساله صادرات نفت خام آمریکا در 2015 پایان داد و از آن زمان تولید نفت آمریکا به سرعت افزایش یافته است. این کشور حالا به طور معمول بیش از سه میلیون بشکه نفت خام در روز صادر می کند.

 در نیمه اول 2018 چین با میانگین 377 هزار بشکه در روز بزرگترین وارد کننده نفت آمریکا بود. طبق اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در 6 ماهه منتهی به فوریه، واردات چین از آمریکا به 41600 بشکه در روز کاهش یافته است.

 انترپرایز که یک اپراتور خط لوله و پایانه های نفتی است ،در ژانویه برای ساخت یک پایانه صادرات نفت آبهای عمیق درخواست مجوز کرد. این پایانه می‌تواند نفت‌کش‌ها را تا 56 کیلومتری ساحل هوستون مدیریت کند و به حداقل 7 شرکت دیگری که در حال ساخت چنین تاسیساتی هستند بپیوندد.

تیگ گفت تقاضای نفت آمریکا با افزایش تولید آن، از طرف کشورهای دیگر خواهد بود.

وی گفت:« تقاضای نفت ربطی به جنگ تجاری ندارد چون الگوی تجارت تغییر می‌کند و تولید کننده بزرگ نفت آمریکا تغییر دهنده این الگو خواهد بود».



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 23667
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *