۰

نسخه رهبر کودتاچیان برای یک پالایشگاه

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا اظهار کرد، آمریکا باید به ونزوئلا کمک کند که با جلوگیری از تصرف پالایشگاه سیتگو در آمریکا از سوی طلبکارانی که به دنبال بازپرداخت وام خود به ونزوئلا هستند، کنترل این کشور بر این پالایشگاه حفظ شود.
گوآیدو - میز نفت
گوآیدو - میز نفت
به گزارش میز نفت ، خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا و رییس جمهور موقت خودخوانده این کشور در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری رویترز اظهار کرد، صدور حکمی اجرایی از سوی آمریکا برای حفاظت از سیتگو در برابر تصرف، بهترین گزینه برای حفظ این پالایشگاه در دستان دولت ونزوئلا است.

او در این باره گفت: چنین چیزی برای ونزوئلا ایده‌آل خواهد بود و آمریکا باید در این باره مقتدرانه تصمیم بگیرد. با توجه به شرایط حساس سازمانی در ونزوئلا که در چارچوب یک نظام دیکتاتوری قرار دارد، به دنبال چنین رویه‌ای هستیم.

وی افزود: هدف ما حفظ دارایی‌های ملی است و این کار به دلیل قرض‌های غیرمسئولانه‌ای که گرفته شده، لازم است.

هیئتی که هم‌اکنون مدیریت شرکت نفت دولتی ونزوئلا را در دست دارد و اعضای آن از متحدان گوایدو تشکیل شده‌اند، ماه جاری میلادی ۷۱ میلیون دلار سود بر مبنای اوراق قرضه این شرکت در سال ۲۰۲۰ پرداخت کرد.

بر مبنای همین اوراق قرضه قرار است در ماه اکتبر نیز ۹۱۳ میلیون دلار دیگر پرداخت شود که به باور برخی، هیئت مدیره این شرکت منابع کافی برای پرداخت آن را ندارد.

گوایدو در این مصاحبه گفت: با فرا رسیدن ماه اکتبر، اگر شرایط امروز و (حاکمیت) مادورو همچنان وجود داشته باشد، پرداخت این مبلغ دشوار خواهد بود. امیدواریم بتوانیم با آغاز ماه اکتبر از این دارایی‌ها حفاظت کنیم.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا همچنین درباره تلاش‌هایش برای برکناری نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا گفت: چیزی که از انتقال قدرت جلوگیری می‌کند، دیکتاتوری و پیگرد قانونی افسران نظامی است که اجازه اقدام مستقیم به آن‌ها نمی‌دهد.

وی همچنین تاکید کرد: مداخله کوبا (در امور ونزوئلا) امری ناپسند است.



منبع : ایسنا
پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب: 23671
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *