۰

تاوان سنگین نفت برای جنگ طلبی ترامپ

بهای معاملات نفت روز جمعه تحت تأثیر تهدید ترامپ برای وضع تعرفه بالاتر روی واردات مکزیک که نگرانی‌های نسبت به سلامت اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت را برانگیخت، بیش از پنج درصد سقوط کرد و برای کل هفته و ماه کاهش چشمگیری را نشان داد.
ترامپ - میز نفت
ترامپ - میز نفت
به گزارش میز نفت ، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳.۰۹ دلار یا ۵.۵ درصد سقوط کرد و در ۵۳.۵۰ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته حدود ۸.۸ درصد و برای ماه مه ۱۶.۳ درصد کاهش ثبت کرد که بزرگترین کاهش ماهانه از نوامبر بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲.۳۸ دلار یا ۳.۶ درصد کاهش، در ۶۴.۴۹ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۶.۱ درصد و برای ماه مه ۱۱.۴ درصد کاهش ثبت کرد.

به گفته رابی فریزر، تحلیلگر ارشد کالا در شرکت اشنایدر الکتریک، دونالد ترامپ با اعلام وضع تعرفه پنج درصدی روی واردات کالاهای مکزیکی تا زمان ادامه مهاجرت غیرقانونی از این کشور، به روند نزولی قیمت‌های نفت افزود. این اقدام به نگرانی‌های تجاری و اقتصادی جاری اضافه می‌کند و ریسک‌هایی را برای نفت و محصولات نفتی دارد زیرا مکزیک یک شریک انرژی کلیدی برای آمریکا به شمار می‌رود.

گزارش وال استریت ژورنال که اعلام کرد آمریکا با وجود اتمام مهلت معافیت‌ها، ممکن است به برخی از کشورها اجازه دهد به واردات نفت ایران ادامه دهند، فشار کاهشی روی قیمت‌های نفت را تشدید کرد.

بازارهای سهام در واکنش به تهدید اخیر ترامپ، ریزش سنگینی را متحمل شدند و بازارهای دیگر شامل نفت را در روند نزولی با خود همراه کردند.

بر اساس گزارش مارکت واچ، همزمان شواهد بیشتر نشان داد تداوم رشد عرضه آمریکا، مدیریت توافق کاهش تولید را برای اوپک و متحدانش دشوار کرده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پنج شنبه گذشته اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۴ مه کمتر از ۳۰۰ هزار بشکه‌ای که پیش بینی شده بود کاهش یافت و تولید داخلی در همین مدت ۱۰۰ هزار بشکه در روز رشد کرد و به ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز رسید.

طبق گزارش شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، شمار دکل‌های حفاری نفت فعال آمریکا هفته گذشته سه حلقه رشد کرد و به ۸۰۰ حلقه رسید که نشان می‌دهد فعالیت حفاری احتمالاً پس از سه هفته کاهش متوالی دوباره اوج گرفته است.



منبع : ایسنا
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 23748
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *