زنگنه، منافع را تباه کرد

12 خرداد 1398 ساعت 13:01

نماینده خمینی‌شهر در مجلس گفت: زنگنه بارها شفاهی و کتبی استعفایش را به روحانی اعلام کرده است و به نظر می‌رسد وی به دلیل اشتباهات مدیریتی زیاد و از بین بردن بازارهای سنتی نفت و گاز ایران، تا آخر دولت دوازدهم در پست وزیر نفت دوام نخواهد آورد.


به گزارش میز نفت ، سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: آقای زنگنه به عنوان برند کابینه آقای روحانی و کسی که می‌توانست در حل مشکلات اقتصادی یکی از خوب‌های کابینه باشد اما عملکرد ضعیفی داشته است. 

وی افزود: زنگنه علی‌رغم تمام وعده‌هایی که داده بود که می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند و مشکلات فروش نفت را حل کند اما در حال حاضر به جایی رسیده که خودش، بخشی از مشکل شده است. 

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد: شنیده‌ها حاکی است که آقای زنگنه بارها شفاهی و کتبی استعفا داده و به آقای رئیس جمهور هم اعلام کرده است. 

وی گفت: زنگنه در وزارت نفت نتوانسته کار خاصی انجام دهد این در حالی است که همراهی بسیار زیادی از سوی مجلس با توجه به هم‌راستا بودن تعداد زیادی از نمایندگان با وی وجود داشته است. 

ابطحی گفت: زنگنه بارها در مجلس که صوت آن موجود است گفته بود اگر اختیارات بیشتری داشتیم فلان کرده و فلان می‌کردم ولی وقتی با انتقاد نمایندگان مواجه شده و حتی خواهان استیضاح آقای زنگنه بودند امضاهای استیضاح پس گرفته شد تا زمینه اجرای وعده‌های زنگنه اجرایی شود. 

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: نمی‌خواهم آقای زنگنه را متهم کنم که وی در پازل دشمن بازی می‌کند اما وی با حساب‌های دو دوتا چهارتایی که داشت و حتی باشگاه نفت و نیرو به او خط می‌داد اما وزیر نفت دولت آقای روحانی به نتیجه نرسید. 

وی گفت : متاسفانه اطرافیان آقای زنگنه اخیرا عنوان کرده‌اند بابک زنجانی هدایت و مدیریت استیضاح آقایزنگنه را برعهده دارد در حالی که این حرف خنده‌دار بوده و پذیرفتنی نیست ضمن اینکه وقتی کسی بگوید بابک زنجانی که هم اکنون در زندان است به نمایندگان مجلس خط‌دهی کرده و آنها را مجاب به استیضاح آقای زنگنه می‌کند اتهام بزرگی به مجلس است. 

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به شکایت زنگنه وزیر نفت از ۲ نماینده مجلس گفت: شکایت آقای زنگنه علیه آقای خادمی و ابوترابی تازگی ندارد این در حالی است که آقای ابوترابی درباره وجود دستگاه‌های کارت‌خوان در دفتر آقای زنگنه مصاحبه کردند و حتی وزارت اطلاعات هم این موضوع را تایید کرده است. ضمن اینکه آقای خادمی هم مباحثی را درباره توتال و کرسنت مطرح کرده است که این موضوع هم تا حدود بسیار زیادی تایید شده و اسناد آن وجود دارد. 

ابطحی گفت: اینکه آقای زنگنه از نمایندگان مجلس شکایت کند به هیچ وجه مهم نیست اما اتهامی که اطرافیان آقای زنگنه به نمایندگان مجلس وارد کرده‌اند مبنی بر اینکه آنها از بابک زنجانی برای استیضاح وزیر نفت خط می‌گیرند بسیار خنده‌دار است. 

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد:‌ زنگنه در استراتژی خود درباره نفت و گاز ایران شکست خورده است و معتقدم در حال حاضر افراد توانمندی در حوزه نفت وجود دارند که بتوانند سیاست‌های دیگری را در برابر سیاست‌های جنگی و اقتصادی آمریکا در پیش بگیرند. 

وی اظهار داشت: آقای زنگنه با سوءعملکرد خود فرصت‌سوزی کرده و حتی در نامه انتقادی 80 نماینده مجلس به سران قوا این موضوع به صراحت وجود دارد که اسناد و مدارک لازم در این خصوص موجود است. 

ابطحی اظهار داشت: در شرایط فعلی که ماحصل تحمیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران است باید بتوانیم تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کنیم نه اینکه عکس این موضوع اتفاق بیفتد. 

وی اظهار داشت:‌ آقای زنگنه در دوران فعالیت خود در دوران روحانی عملکرد بسیار بدی داشت و قراردادهای نفت و گاز ایران را با کشورهای همسایه و بازارهای سنتی از بین برد. 

ابطحی گفت: آقای زنگنه که از ابتدای انقلاب در پست‌های مختلف حضور داشته ‌خسته است و نیاز به استراحت دارد و این توصیه دوستانه من به او است که باید خودش از مسئولیتش کنار برود و بهتر است قبل از اینکه روحانی این کار را انجام دهد این کنار رفتن محقق شود. 

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: زنگنه تا آخر دولت دوازدهم در پست وزیر نفت دوام نخواهد آورد. 

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «زنگنه اهتمام لازم را برای عبور ایران از تحریم‌های ظالمانه ندارد» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 



منبع : فارس


کد مطلب: 23759

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/23759/زنگنه-منافع-تباه

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir