۰

عراق: گزینه جایگزین برای گاز ایران نداریم

وزیر انرژی عراق گفت: شرایط عراق الان ویژه است این کشور نیاز شدید به برق و گاز دارد و ما هم هیچ گزینه‌ای به غیر از ایران نداریم و معافیت تحریمی برای خرید گاز و برق از ایران ادامه خواهد یافت.
عراق: گزینه جایگزین برای گاز ایران نداریم
 لووی الخطیب وزیر برق عراق در گفت‌وگواختصاصی با شبکه المانیتور درباره وضعیت برق عراق صبحت کرده و گفته است،‌ با توجه به شرایطی ویژه‌ای که این کشور دارد، معافیت تحریمی برای خرید گاز و برق از ایران ادامه خواهد یافت. بخشی از این مصاحبه در ادامه می‌آید:

* الخطیب: ما معافیت تحریمی هم برای گاز و هم برای برق از آمریکا داریم. آنها نیاز ما به گاز را می‌دانند. نه جامعه جهانی و نه ایالات متحده آمریکا از اینکه چوب لای چرخ کشور ما بگذارند خوشحال نیستند. ما اولویت‌های خودمان را داریم. ما تاکنون به عنوان متحد قوی برای ایالت متحده در جنگ علیه تروریسم بوده‌ایم. ما پیروز شدیم اما هزینه اقتصادی و انسانی آن را هم پرداخت کردیم. معافیت‌های تحریمی به طول دوره زمانی تقسیم می‌شود و قابل تمدید است. من معتقدم که آنها معافیت‌های تحریمی ما را تمدید خواهند کرد. چرا که وضعیت عراق کاملاً متفاوت از سایر کشورها است و ما گزینه جایگزینی برای تأمین گاز به غیر از ایران نداریم. 

الخطیب: همه چیز به طور عادی پیش می‌رود. البته شرکت‌های ایرانی محدود هستند و ما پول آنها را با دینار عراق پرداخت می‌کنیم.
 

* الخطیب: ما برای پیدا کردن بهترین معامله آزادیم اما دخالت احزاب و ایجاد چالش را نمی‌خواهیم و ما نفع یکی را به دیگری نیز نمی خواهیم. ما روابط استراتژیکی با همه همسایگان و همچنین ایالات متحده آمریکا داریم و نمی‌خواهیم کشوری را علیه کشور دیگر تحریک کنیم. ما به کشورهای همسایه گفته‌ایم که آماده انجام معامله گازی و برقی با هر کشوری هستیم حتی برخی در این زمینه پیشنهاد هم داده‌اند اما در این میان برای ما گزینه‌ای بهتر از ایران نیست. ایران بسیار برای ما نزدیک است. وقتی ما درباره پیشنهادات صحبت می‌کنیم منظور ما گاز و برق با هم هست. ما در حال حاضر ۱۱۰۰ مگاوات برق و نیز گاز برای تولید ۲۸۰۰ مگاوات برق از ایران وارد می‌کنیم که مجموع آنها به بیش از ۴ هزار مگاوات می‌رسد. ما گزینه بهتری از ایران  از نظر حجم انرژی، خرید سهل و قیمت مناسب پیدا نکرده‌ایم.
 
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 23766
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *