موضع مهم روسنفت برای یک توافق

17 خرداد 1398 ساعت 16:33

​مدیرعامل روس‌نفت اعلام کرد این شرکت که بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه است سرگرم مذاکره با دولت برای جبران ضرری است که از توافق کاهش تولید میان روسیه و اوپک در صورت تمدید آن تا پایان سال متحمل خواهد شد.


به گزارش میز نفت، روسیه و سایر تولیدکنندگانغیراوپک که به اوپک پلاس معروف هستند با هدف کاهش سطح ذخایر نفت و تقویت قیمت‌ها، توافق کرده‌اند تولیدشان را به مدت شش ماه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کنند. این تولیدکنندگان قرار است روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن برای بازنگری سیاست تولید خود دیدار کنند.

ایگور سچین، مدیرعامل روس‌نفت در دیدار سالانه سهامداران این شرکت اعلام کرد روس‌نفت قصد ندارد راه‌اندازی پروژه‌های جدید را به تعویق بیاندازد و همزمان سرگرم مذاکره با دولت است تا در صورت تمدید شدن توافق کاهش تولید با اوپک تا پایان سال ۲۰۱۹، خسارت دریافت کند.

سچین که در گذشته نیز از مشارکت روسیه در پیمان نفتی با اوپک انتقاد کرده بود، منطق روسیه برای پایبندی به توافق کاهش تولید را زیر سوال برد و گفت: در صورت تمدید توافق اوپک پلاس، آمریکا سهم بازار روسیه را تصاحب خواهد کرد.

واگیت الکپروف، رئیس و مدیرعامل شرکت لوک اویل اوایل سال میلادی جاری اظهار کرده بود: در دیداری که اول مارس برگزار شد شرکت‌های روسی توافق کرده‌اند به سهمیه کاهش تولید عمل کنند و تولیدشان را همان طور که توافق شده است تا زمان پایان مدت توافق در اواخر ژوئن کاهش دهند.

وی در آن زمان گفته بود برخی از شرکت‌های نفتی روسی نظرات خاصی داشتند که این اظهارات یادآور نامه سچین به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و انتقاد وی از توافق اوپک پلاس بود.

مدیرعامل روس‌نفت در نشست سهامداران این شرکت گفت: وی انتظار دارد عربستان سعودی خواستار تمدید توافق کاهش تولید شود زیرا بودجه این کشور بر مبنای قیمت ۸۵ دلار هر بشکه نفت است.

در این بین، گزارش‌هایی از پیشنهاد روسیه برای تعویق زمان برگزاری دیدار تولیدکنندگان اوپک وغیراوپک به سوم و چهارم ژوئیه منتشر شده است. گویا عربستان سعودی از این پیشنهاد حمایت کرده اما ایران و سایر کشورها با چنین اقدامی مخالف هستند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، عربستان سعودی به منظور متوقف کردن روند نزولی قیمت نفت هفته جاری بار دیگر تکرار کرد که اوپک هر آنچه در توان دارد برای متعادل کردن بازار از طریق پایین بردن سطح ذخایر نفت انجام خواهد داد.

منبع: ایسنا


کد مطلب: 23773

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/23773/موضع-مهم-روسنفت-یک-توافق

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir