۰
هدیه‌ای به حسنوند

نیم میلیارد تومان هزینه برگزاری مراسم کلنگ زنی

در شرایطی که تحریم‌‎های نفتی هلدینگ‌های بزرگ کشور چون هلدینگ خلیج فارس را هدف قرار داده اما بریز و بپاش‌های صورت گرفته از سوی مقامات هلدینگ خلیج فارس برای تنها کلنگ زنی یک طرح نیمه تمام جای سوال دارد؟
نیم میلیارد تومان هزینه برگزاری مراسم کلنگ زنی
به گزارش میز نفت ، در شرایطی که تحریم‌‎های نفتی هلدینگ‌های بزرگ کشور چون هلدینگ خلیج فارس را هدف قرار داده اما بریز و بپاش‌های صورت گرفته از سوی مقامات هلدینگ خلیج فارس برای تنها کلنگ زنی یک طرح نیمه تمام جای سوال دارد؟

در شرایطی که فشارهای تحریم بر دوش اقتصاد کشور سنگینی می‌کند مسوولان هلدینگ خلیج فارس برای برگزاری مراسم کلنگ زنی یک طرح پر ابهام حدود نیم میلیارد تومان هزینه کرده اند که البته مستندات آن کاملا دراین گزارش ارائه گردیده است.

براساس این گزارش،شانزدهم اسفندماه سال گذشته مراسم گلنگ زنی پتروشیمی اندیمشک به گونه ای برگزار شده که گوئی این طرح کهنه در حال راه‌اندازی است به ویژه آنکه زنگنه شخصا در مراسم کلنگ زنی حضور یافته بود.

دراین بین اسناد و مدارک دریافتی توسط "نفتی‌ها" بیانگر آن است که در آن مراسم همه مقامات محلی حاضر نهصاحبخانه بلکه میهمان بوده و علاوه بر اینکه به لطف حضور نماینده آن شهر در کمسیون انرژی یک طرح ۱۳ ساله را به هلدینگ خلیج فارس واگذار کرده اند، تمام هزینه‌های مراسم را از جیب سهام داران هلدینگ خلیج فارس پرداخت کرده، علاوه بر آن با دست و دلبازی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس به هریک از میهمانان بابت یاری در انجام آن مراسم یک عدد کارت هدیه ۵ میلیون ریالی نیز اهداء کرده اند.

نکته قابل تامل در نامه روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس به مدیرعامل برای دریافت کارت های هدیه تقاضای وی برای تعداد ۶۰ عدد کارت پنج میلیون ریالی بوده است. بر این اساس واقعا جای سوال است که طبق نامه مدیر روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس تعداد اعضای مربوط به فرمانداری، شهرداری، نیروهای هلال احمر، نیروهای جهادی بسیج تشکل های مردمی( گروه های ذکر شده در نامه) چند نفر بوده که ۶۰ عدد کارت ۵ میلیون ریالی را تقاضا کرده اند.

این رقم در واقع پول خرد مراسم فوق الذکر بوده است زیرا رقم مربوط به دیگر هزینه های این مراسم نمایشی طبق اسناد موجود ۴،۹۰۸،۷۶۴،۶۷۴ ریال بوده است که تماما توسط هلدینگ خلیج فارس و عملا از جیب سهام داران این شرکت برای طرحی پرداخت شده که به اذعان بسیاری از کارشناسان، امکان اجرای آن با توجه به انبوه طرح‌های نیمه کاره هلدینگ خلیج فارس و پترول که زیرمجموعه آن محسوب می‌شود زیر سوال است.

طرحی که به یکباره پس از ۱۳ سال توقف با عجله توسط هلدینگ خلیج فارس از هلدینگ باختر خریداری شد تا بنابر اظهارات برخی از کارشناسان، اگر خدا بخواهد تاثیر شگرف آن در انتخابات آینده مجلس خود را نشان دهد.

اینکه چنین معامله سراسر زیانی برای هلدینگ خلیج فارس و بسیار شیرینی برای هلدینگ باختر بر اساس صلاحدید و نظر مثبت کدامیک از ژنرال‌های نفت صورت گرفته موضوعی است که پرداختن به آن کمکی به حل آنچه این روزها در هلدینگ خلیج فارس می‌گذرد نخواهد کرد. زیرا برای نفت مهم آن است که این روزها هرچه می‌خواهد توسط این هلدینگ و با کمال میل مدیران آن انجام می‌شود. چیزی در حد همان حیاط خلوتی که نامدار زنگنه می‌خواست.

بنابراین گزارش،طرح پتروشیمی اندیمشک بیش از یک دهه قبل( مصوبه ۱۳۸۴/۷/۳ هیات وزیران ) مجوز احداث آن صادر شده بوده ولی به هر دلیل مانند بسیاری از طرح های پتروشیمی معطل مانده است. هرچند معلوم نیست گره کور عدم پیشرفت بیشتر از ۶ تا ۸ درصدی این طرح پس از یک دهه چه بوده است؟
 







منبع: نفتی‌ها
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 23809
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *