اوپک و روسیه در حال مذاکرات نهایی

25 خرداد 1398 ساعت 10:47

وزیر انرژی روسیه گفت اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت از جمله روسیه در حال مذاکرات نهایی برای رسیدن به یک توافق هستند تا در عرضه طولانی مدت نفت با هم همکاری کنند.


به گزارش میز نفت ، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت از جمله روسیه در حال مذاکرات نهایی برای رسیدن به یک توافق هستند تا در عرضه طولانی مدت نفت با هم همکاری کنند.

 نواک همچنین گفت مذاکره با اوپک در مورد تغییر تاریخ جلسه به اوایل جولای از 25 و 26 ژوئن تقریبا به نتیجه رسیده است.

اوپک ، روسیه و سایر تولیدکنندگان از اول ژانویه توافق کاهش 1.2 میلیون بشکه از تولید نفت را اجرایی کردند. هدف این توافق حمایت از قیمت نفت بود. این گروه قرار بود در 25 و 26 ژوئن یا اوایل جولای در مورد تمدید این توافق تصمیم‌گیری کنند.

 پیشنهاد ایجاد یک نهاد رسمی در ابتدای سال پس از تلاش آمریکا برای غیرقانونی اعلام کردن کارتل ها در صنعت نفت به جایی نرسید.

 ولی گروه اوپک و متحدانش سعی دارند این گروه را به یک چهارچوب دائم تحت قراردادی تبدیل کنند که در اجلاس بعدی امضا می شود.

 هنوز مشخص نیست آیا روسیه با تمدید توافق کاهش تولید موافقت میکند یا نه.

 اوپک روز پنجشنبه پیش بینی خود را از رشد تقاضای نفت جهان به خاطر درگیری های تجاری کاهش داد و به ریسک کاهش بیشتر اشاره کرد که دلیلی برای ادامه توافق کاهش تولید تا پایان 2019 است.

 قیمت نفت 4 درصد در روز سه شنبه پس از حملات مشکوک به دو نفتکش در دریای عمان و بالا گرفتن درگیری های آمریکا و ایران و افزایش نگرانی در مورد ایمنی انتقال نفت در این منطقه استراتژیک بالا رفت.

 قبل از این اتفاقات ، برخی اعضای اوپک نگران کاهش اخیر قیمت نفت بودند. قیمت نفت از اوج 75 دلار ماه آوریل به 62 دلار در هر بشکه سقوط کرده بود که دلیل آن هم نگرانی از جنگ تجاری چین و آمریکا و کندشدن اقتصاد جهان بود.

 اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تقاضای نفت جهان 1.14 میلیون بشکه در سال جاری افزایش می یابد که 70 هزار بشکه کمتر از  پیش بینی قبلی است.


منبع : تسنیم


کد مطلب: 23847

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/23847/اوپک-روسیه-حال-مذاکرات-نهایی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir