۰

تنش ها در خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داد

رشد اقتصاد جهان همین حالا هم توسط جنگ تجاری، کاهش تقاضا و بی ثباتی های وسیع ژئوپلیتیکی تهدید می شود و افزایش قیمت نفت این مشکل را تشدید می کند.
قیمت نفت - میز نفت
قیمت نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، افزایش درگیری‌ها در خاورمیانه قیمت نفت را افزایش می‌دهد که یک هزینه بالای وارداتی برای بسیاری از اقتصاد ها است و رشد جهانی اقتصاد را بیش از پیش دچار مشکل می‌کند. اقتصاد جهان الان هم از افزایش درگیری تجاری بین چین و آمریکا ضربه خورده و اطمینان مصرف کننده کاهش یافته است.

  قیمت نفت بیش از 4 درصد پس از حمله به دو نفتکش در دریای عمان در روز پنجشنبه افزایش یافت. این حمله درست یک ماه پس از حمله به نفتکش های امارات و ایستگاه های پمپ نفت عربستان صورت گرفت.

در همین حین، ترامپ در حال یک جنگ اقتصادی با چین است و توجهش به سایر شرکا هم جلب شده است، سیاستی که احتمالاً امکان رکود در خانه و خارج از خانه را افزایش می دهد.

رشد اقتصاد جهان همین حالا هم توسط جنگ تجاری، کاهش تقاضا و بی ثباتی های وسیع ژئوپلیتیکی تهدید می شود. آخرین چیزی که نیاز دارد یک مشکل جدی دیگر است.

 اقتصاددان های یونی کردیت می گویند:« پس از جنگ تجاری فعلی، مقصر دانستن ایران در حمله به نفتکش ها توسط مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، شرایط را در منطقه  بی ثبات تر می کند».

 پمپئو گفت دولت آمریکا عقیده دارد ایران پشت این حملات است.  این اظهارات ترس از یک درگیری شدید تر بین دو کشور را بالا‌می برد . تهران این اتهامات را رد کرده است.

 ولی حتی قبل از این اتفاقات هم انتظار می رفت قیمت نفت در سال جاری به خاطر  ریسک عرضه در خاورمیانه و کاهش تقاضا به خاطر جنگ تجاری چین و آمریکا افزایش یابد.

 سرمایه گذاران به سرمایه های ایمن تری مثل طلا و ین ژاپن روی آورده اند. طلا به بالاترین حد از آوریل 2018 رسیده است.

 قیمت بالاتر نفت اقتصاد را کند میکند، هزینه‌های تولید را بالا می‌برد و تقاضا را کاهش می دهد چون مشتریان پول کمتری دارند.

 احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری افزایش یافته است در حالی که بانک مرکزی اروپا درها را به روی محرکهای بیشتر باز کرده است.

 هزینه‌های وام‌گیری در هند ، نیوزیلند در روسیه کاهش یافته است.

 روز پنجشنبه بانک ژاپن آخرین سیاست خود را اعلام می کند که تقریباً تغییری نکرده و احتمالاً تورم و پیش‌بینی رشد را در این کشور بالا می برد.

 بانک انگلند انگلستان هم احتمالا تغییری در سیاست هایش ایجاد نمی کند و شاید نرخ بهره آن هم افزایش یابد.


منبع : تسنیم 
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 23848
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *