۰

نگرانی هند از کاهش ذخایر استراتژیک نفت

یک شبکه خبری هندی اعلام کرد ادامه تنش بین ایران و امریکا و کاهش ذخایر استراتژیک نفت این کشور باعث نگرانی دولت هند شده است .
نفت هند - میز نفت
نفت هند - میز نفت
به گزارش میز نفت ، شبکه خبری "ان دی تی وی" روز چهارشنبه اضافه کرد ذخایر استراتژیک نفت هند تنها برای مصرف ۹ روز این کشور کافی است که این امر باعث نگرانی شدید شده است.

هند در سال مالی گذشته حدود ۸۴ درصد از نفت مورد نیاز خود را از منطقه خاورمیانه که تنش در آ درحال افزایش است تامین کرده است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است یک درگیری بزرگ در خاورمیانه باعث افزایش قیمت ها و بدهی خارجی هند خواهد شد و طرح نخست وزیر هند را برای رشد اقتصادی با چالش مواجه خواهد کرد.

سونال ورما اقتصاد دان ارشد هند درموسسه " نومورا هولدینگز" گفت: هر ۱۰ دلار افزایش قیمت یک بشکه نفت، کسری جاری بودجه هند را ۰.۴ درصد افزایش می دهد. هند هم اکنون به دلیل تحریم های آمریکا علیه نفت ایران با مشکلات زیادی روبرو شده است.

در واقع، هر یک دلار افزایش قیمت نفت به افزایش ۱.۵ میلیارد دلاری در هزینه واردات این محصول و در نتیجه گسترش کسری تجاری در زمانی که دهلی نو با یک کسری ۱۰ میلیارد دلاری مواجه است منجر خواهد شد.

داده های دولت هند نشان داد که در سال جاری تا پایان ماه مارس، حدود ۱۰ درصد از نیاز هند به نفت از طریق واردات از ایران تامین شده است.

ادامه تنش ها در منطقه خاورمیانه و همچنین رویارویی ایران و آمریکا قیمت نفت برنت راهشت درصد افزایش داده است.

هند هم اکنون دارای ظرفیت ذخیره ۳۹.۱ میلیون بشکه نفت خام است که این ظرفیت تنها می تواند ۹.۵ روز نیاز این کشور به نفت را تامین کند. در مقابل ظرفیت ذخیره نفت چین ۵۵۰ میلیون بشکه و این ظرفیت برای آمریکا ۶۴۵ میلیون بشکه نفت خام است.

دولت هند به دنبال مقابله با چالش کمبود ذخایر راهبردی نفتی خود است و هم اکنون در حال ساخت دو منبع ذخیره نفت با مجموع ظرفیت ۴۷.۶ میلیون بشکه نفت خام می باشد.

نیروی دریایی هند برای محافظت از نفتکش های این کشور به خلیج فارس و دریای عمان کشتی جنگی اعزام کرده است. از سوی دیگر وزیر نفت هند در حال رایزنی با کشورهای تولید کننده نفت جهت حفظ قیمت این محصول است.

در سه ماه اول سال ۲۰۱۹، رشد اقتصادی هند به ۵.۸ درصد کاهش یافت که از تخمین های پیشین ۶.۳ درصدی بسیار پایین تر بود. نرخ تورم هند در ماه مه به ۳.۰۵ درصد رسیده است. این نرخ در ماه ژانویه ۱.۹۷ درصد بود. هند همچنین با مشکلات دیگری مانند نرخ بالای بیکاری و چالش های بانکی دست و پنجه نرم می کند.


منبع : ایرنا
چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 23976
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *