نظر پوتین درباره کاهش تولید

8 تير 1398 ساعت 17:09

رئیس‌جمهور روسیه گفت: توافق کاهش تولید، نقش مثبتی در ثبات بازار نفت بازی کرده و در حال حاضر، قطعا این ثبات در گرو عرضه کمتر است.


به گزارش میز نفت به نقل از فایننشال تایمز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای گفت: توافق اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت برای کاهش تولید نقش مثبتی در ثبات بازار نفت بازی کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا روسیه از تمدید توافق کاهش تولید که پایان این ماه منقضی می شود، حمایت می کند، گفت: روسیه کنار نمی کشد.

وی افزود ثبات بازارهای نفتی هم به نفع تولیدکنندگان است و هم به نفع مصرف کنندگان.

انتظار می رود آینده توافق تولید در دستور کار اجلاس سران جی 20 در ژاپن قرار داشته باشد.

پوتین گفت با روسای شرکت های بزرگ نفت روسیه چهارشنبه این هفته دیدار کرده است.

وی در این مصاحبه توضیح داد: «ما معتقدیم که توافق تثبیت تولید ما با عربستان و اوپک به طور کلی بر ثبات بازار تاثیرات مثبت داشته است.»

وی افزود: «من معتقدم در این مورد، هم تولیدکنندگان انرژی و هم مصرف کنندگان نفع می برند زیرا قطعا ثبات در حال حاضر در گرو عرضه کمتر است.»

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: « توافق ما با عربستان و اعضای اوپک بدون تردید این ثبات را تقویت می کند. در چند روز آینده، موضوع تمدید یا عدم تمدید توافق کاهش تولید مشخص خواهد شد.»

پوتین و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در حاشیه نشست جی 20 با یکدیگر دیدار و در مورد موضوعات مربوط به انرژی گفتگو خواهند کرد.

آنها چند روز پیش از نشست اوپک با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

به گزارش فارس، کشورهای صادرکننده نفت خام و تولیدکنندگان نفت غیراوپکی با هدف تقویت قیمت نفت توافق کردند تا از ابتدای ژانویه 2019 میزان تولید خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند و به آن پایبند بودند و این توافق تا پایان ژوئن یعنی پایان روز یکشنبه اعتبار دارد.

منبع: فارس


کد مطلب: 23986

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/23986/نظر-پوتین-درباره-کاهش-تولید

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir