۰
۱
وزیر نفت در وین مطرح کرد :

تاکید زنگنه بر اجماع

وزیر نفت یکی از اصول پایه در اوپک را برابری حق همه ۱۴ عضو آن دانست و اظهار کرد: تصمیم هرچه هست، باید بر مبنای اجماع و کار جمعی درون اوپک باشد.
بیژن زنگنه - میز نفت
بیژن زنگنه - میز نفت
به گزارش میز نفت ، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ۱۰ تیرماه) پیش از آغاز یکصدوهفتادوششمین نشست کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، درباره مذاکرات انجام شده خود با وزرای نفت و انرژی عضو اوپک به خبرنگار شانا گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که در این نشست با دوستانمان و همین‌طور رسانه‌های مختلف مطرح شد، این بود که اوپک با خطراتی روبه‌رو است و یکی از این خطرات یکجانبه‌گرایی است که بعضا در اوپک مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی از اعضای اوپک تک‌روی می‌کنند و می‌خواهند از جانب اوپک و به نام اوپک تصمیم بگیرند و از طرف اوپک توافق‌هایی می‌کنند که این کار درستی نیست و به نفع اعضا هم نیست.

وزیر نفت یکی از اصول پایه در اوپک را برابری حق همه ۱۴ عضو آن دانست و اظهار کرد: ما درباره این موضوع با همه اعضا صحبت کردیم و عموما هم تأیید کردند و مهم هم این است که بر این اساس عمل شود، حالا تصمیم هرچه هست بر مبنای اجماع و کار جمعی درون اوپک باشد.

زنگنه با اشاره به اینکه نباید از خارج اوپک برای این سازمان تصمیم‌گیری شود، گفت: حالا ممکن است در مواردی هم موضوع خوبی باشد، اما مهم این است که جمع اوپک با هم تصمیم بگیرند و حقوق همه اعضا مساوی باشد. این مهم‌ترین بحثی بود که امروز با وزرای دیگر داشتم و در چند مورد هم مصداق‌ها را مطرح کردیم و فکر می‌کنم این مسئله تأثیرگذار باشد.

وی در مورد اینکه دبیر دائمی وزارت نفت نیجریه در کنفرانس خبری خود پیش از شروع یکصدوهفتادو ششمین نشست اوپک صحبت‌های شما درباره وحدت و یکجانبه‌گرایی را رد کردند، تصریح کرد: من به دبیر دائمی وزارت نفت نیجریه هم توضیح دادم که منظورم از این صحبت‌ها چه بوده است و ایشان هم بر همین موضوعات تأکید کردند.


منبع : شانا
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب: 24016
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


آریو
Iran, Islamic Republic of
جناب وزیر !
اوپک هم تقریبا مثل وزارت داره اداره میشه! از ختلان بپرسید!