۰

بیانیه مسکو درباره نفت‌کش روسی

​وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای با انتقاد از اقدام لندن و واشنگتن در افزایش تنش‌ها با ایران اعلام کرد که توقیف نفتکش ایرانی در تضاد با ادعاها برای حفظ برجام است.
بیانیه مسکو درباره نفت‌کش روسی
به گزارش میز نفت به نقل از  فارس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که توقیف نفتکش ایرانی در تضاد با ادعاها درباره تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که توقیف این نفتکش در تنگه جبل‌الطارق با هدف پیچیده کردن اوضاع حول ایران و سوریه است  واکنش لندن و واشنگتن در قبال این رویداد نشان از برنامه ریزی از قبل برای آن بوده است.

روسیه هشدار داد که لندن و واشنگتن به جای یافتن راهی برای کاهش تنش‌ها، در تلاش برای بحرانی کردن اوضاع درباره ایران هستند.

این در حالی است که منابع خبری جمعه گزارش داده‌اند مقام‌های قضایی در «جبل‌الطارق» توقیف نفتکش ایرانی را برای ۱۴ روز دیگر تمدید کردند. (جزئیات بیشتر)

دولت محلی جبل‌الطارق پنج‌شنبه ۱۳ تیرماه در بیانیه‌ای از توقیف یک نفتکش خبر داده که عازم سوریه بوده است. این منطقه تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد و نیروی دریایی انگلیس هم در توقیف نفتکش ایران مشارکت داده است. 

روز گذشته پس از اعلام خبر توقیف نفتکش «گریس ۱»، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با احضار «راب مکر»، سفیر انگلیس به این اقدام لندن اعتراض و تأکید کرد که این نفتکش در حال گذر از آب‌های بین‌المللی بوده و «جمهوری اسلامی ایران از تمامی ظرفیت‌های سیاسی و قانونی خود برای رهاسازی این کشتی و استیفای حقوق خود استفاده خواهد کرد.»
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۲۸
کد مطلب: 24052
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *