تلاش 2 ساله پالایشگاهی آمریکا به باد رفت

15 تير 1398 ساعت 11:45

بسته شدن یک پالایشگاه نفتی در فیلادلفیا که ماه گذشته به خاطر آتش‌سوزی مهیبی ویران شد، تقریبا دو سال موفقیت آمریکا را در افزایش ظرفیت پالایشگاهی از بین می برد .


به گزارش میزنفت  ، بسته شدن یک پالایشگاه نفتی در فیلادلفیا که ماه گذشته به خاطر آتش‌سوزی مهیبی ویران شد، تقریبا دو سال موفقیت آمریکا را در افزایش ظرفیت پالایشگاهی از بین می برد .

فیلادلفیا انرژی سولوشنز اعلام کرد پس از آتش‌سوزی 21 ژوئن در یک بخش از این پالایشگاه که واحد افزودن آلکیل به هیدروکربن ها را نابود کرد ، در تابستان پالایشگاه خود را با ظرفیت 335 هزار بشکه در روز می بندد .

عملیات بستن این پالایشگاه هفته گذشته آغاز شده و تا اواخر اوت ادامه دارد و کل ظرفیت پالایشگاهی آمریکا را حدود 2 درصد کاهش می دهد و به 18.46 میلیون بشکه در روز می رساند .

طبق اداره اطلاعات انرژی آمریکا ، ظرفیت پالایشگاهی این کشور در اوایل ژانویه 18.8 میلیون بشکه بود که نسبت به 18.6 میلیون بشکه اوایل 2017 افزایش داشت .

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش 2019 خود در مورد ظرفیت پالایشگاهی آمریکا نوشت تعداد پالایشگاه های فعال این کشور در سال گذشته سه تا کم شده و حالا 132 پالایشگاه است، درحالی که ظرفیت پالایشگاهی این کشور 204 هزار بشکه در روز افزایش یافته است .

حدود 55 درصد رشد ظرفیت پالایشگاهی آمریکا در سال گذشته مربوط می‌شد به پالایشگاه‌های حاشیه گالف کوست. پالایشگاه های ایالت تگزاس به تنهایی مسئول 42% این افزایش ظرفیت بودند .

افزایش بزرگ بعدی در ظرفیت پالایشگاهی آمریکا در 2022 خواهد بود، وقتی اکسون موبیل واحد تقطیر نفت خام خود را با ظرفیت 250 هزار بشکه در روز راه اندازی کند. این واحد در پالایشگاه بیمونت با ظرفیت 368022 میلیون بشکه در روز آغاز به کار خواهد کرد .


منبع : تسنیم


کد مطلب: 24058

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/24058/تلاش-2-ساله-پالایشگاهی-آمریکا-باد-رفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir