۰

10 شرکت بزرگ نفت آمریکا براساس ارزش تجاری

میز نفت - نگاهی به 10 شرکت بزرگ نفت آمریکا نشان می دهد اگزون موبیل در صدر این شرکت ها قرار دارد.
10 شرکت بزرگ نفت آمریکا براساس ارزش تجاری
به گزارش میز نفت، پس از اگزون موبیل شرکت شورون و سپس کونوکو فیلیپس قرار دارند.

۲۷ اوت ۱۸۵۹ مصادف اولین چاه نفت در ایالت پنسیلوانیای آمریکا حفر شد و به نتیجه رسید. نیمه دوم قرن نوزدهم، یکی از پربارترین دوران‏ها برای اختراعات و اکتشافات بود که آثار و نتایج آن در قرن بیستم هم برجای ماند. به گونه‌ای که بسیاری از پیشرفت‏های علمی، صنعتی و پزشکی در قرن بیستم که چهره جهان را تغییر داده، درواقع ادامه و تکمیل اختراعات و اکتشافات نیمه دوم قرن نوزدهم است.

مهم‏ترین کشف نیمه دوم این قرن که تاثیر شگرفی در توسعه صنایع و وسایل حمل‌ونقل برجای گذاشت، کشف نفت و مشتقات آن است. هرچند نفت در قرون گذشته برای روشنایى و گرما استفاده می‏شد ولی کار حفر اولین چاه نفتی جهان در ۲۴ ژانویه ۱۸۵۹م در ایالت پنسیلوانیای آمریکا آغاز شد و هشت ماه بعد در ۲۷ اوت همان سال، بشر به نفت دست یافت. تا قبل از حفر نخستین چاه نفت به کمک وسایل جدید حفاری، این ماده ارزنده فقط ازچشمه‏ های سطحی نفت یا چاه ‏های کم‌عمق که به وسیله دست حفر می‏ شد استخراج می‏ شد و موارد استفاده از نفت خام نیز محدود بود.

ولی با استخراج نفت به مقدار زیاد از چاه‏های عمیق و تبدیل نفت خام به مواد تصفیه شده نظیر نفت سفید و بنزین و سایر مشتقات نفتی،موارد استفاده از آن به سرعت افزایش یافت. در حال حاضر هرچند تلاش فراوانی برای جایگزین کردن انرژی‏ های دیگر به جای نفت و جلوگیری از اتمام این انرژی فسیلی انجام گرفته است، با این حال نفت هنوز هم حرف اول را در اقتصاد جهان می‏ زند و بسیاری از معادلات منطقه‏ ای و بین‏ المللی و حتی وقوع جنگ‏ها و تجاوزها، برای سلطه بر منابع نفتی صورت می‏ گیرد.
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 24128
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *