۰

ناکامی هند به روایت رویترز

واردات نفت هند در ژوئن امسال یعنی یک ماه پس از لغو معافیت ها از تحریم نفتی ایران ۱۳.۳۳ درصد کاهش داشت که نشان می دهد این کشور در جایگزینی نفت ایران ناکام بوده است.
ناکامی هند به روایت رویترز
به گزارش میز نفت، رویترز اعلام کرد واردات هند در ماه ژوئن 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به 40.29 میلیارد دلار رسید که پایین‌ترین حد طی 4 ماه اخیر بود و نشان می‌دهد مصرف در سومین اقتصاد بزرگ آسیا کاهش یافته است.

اقتصاد هند در دوره زمانی ژانویه تا مارس 5.8 درصد رشد کرده است که کمترین حد 5 ساله را نشان می دهد. اقتصاد هند از ضعف مصرف و سرمایه گذاری خصوصی پایین ضربه می خورد. اطلاعات اخیر این ترس را ایجاد می‌کند که اقتصاد احتمالاً در آوریل تا ژوئن کندتر می شود. در دو فصل اخیر، فروش اتومبیل، محصولات نفتی و کالاهای مصرفی هند سقوط کرده است.

واردات نفت هند در ژوئن امسال یعنی یک ماه پس از لغو معافیت ها از تحریم نفتی ایران 13.33 درصد کاهش داشت و به 11.03 میلیارد دلار رسید، در حالیکه واردات طلا 13 درصد بالا رفت و 2.70 میلیارد دلار ثبت شد. افت قابل توجه واردات نفت هند نشان می دهد این کشور نتوانسته است جایگزینی برای نفت ایران پیدا کند.

واردات هند غیر از طلا و نفت 9 درصد سقوط کرد و در مارس 26.57 میلیارد دلار گزارش شد.

یک اقتصاددان ارشد در فایننشال هلدینگز گفت:« این سقوط در واردات نشانه مثبتی نیست. نشانه ای جدی از رکود است».

صادرات کالای هند هم در ژوئن برای اولین بار طی 9 ماه گذشته سقوط کرد. صادرات هند 9.71 در صد به صورت سالانه کاهش یافت و به 25.01 میلیارد دلار رسید.

اقتصاددان‌ها این ضعف صادرات را نتیجه جنگ تجاری بین آمریکا و چین و اقدامات محافظه کارانه کشورها می دانند.

توقف نسبی فعالیت ریلاینس اینداستریز، اپراتور بزرگترین مجتمع پالایشگاهی جهان در غرب ایالت گجرات و مجتمع پالایشگاهی مانگالور باعث کاهش صادرات محصولات پالایشی هند شده است.

صادرات کالا به جز نفت و فلزات گرانبها هم نسبت به سال گذشته 4.86 درصد سقوط کرد و به 19.15 میلیارد دلار در ژوئن رسید.
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 24160
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *