۰

​رژیم صهیونیستی در پی سرقت نفتکش ایرانی

نهاد حقوقی صهیونیستی مرتبط با موساد به دنبال جلوگیری از بازگرداندن نفتکش گریس 1 حامل نفت ایران است که توسط نیروی دریایی انگلیس در جبل الطارق توقیف شد
​رژیم صهیونیستی در پی سرقت نفتکش ایرانی
به گزارش میز نفت،  یک سازمان حقوقی صهیونیستی که با موساد در ارتباط است به دنبال جلوگیری از بازگرداندن نفتکش حامل نفت ایران است که توسط نیروی دریایی انگلیس در جبل الطارق توقیف شده است.

روزنامه استرالین نوشت: وکلای موسسه حقوقی شورات هادین امروز دادخواستی را به دیوان عالی جبل الطارق ارائه می دهند تا دستور توقیف این کشتی و محموله اش صادر شود. آنها می خواهند از این کشتی و محموله آن بجای غرامت قربانیان؛ آنچه از آن بنابر ادعای خود اقدامات تروریستی تحت حمایت ایران می نامند، استفاده کنند.

این موسسه حقوقی تلاش هایی در دادگاههای آمریکا درخصوص مسئول دانستن ایران بابت هلاکت اسرائیلی – آمریکایی ها بدست گروه های مبارز فلسطینی ازجمله حماس و حزب الله لبنان داشته است.

بر اساس قانون مصونیت حاکمیتی خارجی آمریکا، تهران صدها میلیون دلار بابت این غرامت ها مدیون شناخته شده است اما تنها کسری از آنها از طریق دارایی های مسدود شده ایران وصول شده است. این قانون اساسا در دادگاههای خارج از آمریکا کارایی ندارد اما آنها می توانند بررسی حکم آمریکا را در کشورهای دیگر درخواست کنند.

تیمی از وکلای انگلیسی به ریاست جاناتان گلدبرگ در نامه ای به مقامات بندری در جبل الطارق درخواست کرده اند در حین انجام بازرسی های تکمیلی، نفتکش گریس 1 بصورت قانونی توقیف شود.

رئیس موسسه شورات هادین اعلام کرد با موساد مرتبا در تماس است و اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد این نفتکش برای دریانوردی مناسب نیست.

وی گفت: امیدوار است در این پرونده پیروز شود.سخنگوی سفارت ایران در لندن گفت: مسئله کاملا روشن است این نفتکش غیرقانونی توقیف شده و باید در کوتاه ترین زمان ممکن ترخیص شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس هم گفت: تحقیقات درباره گریس 1 مسئله ای مربوط به جبل الطارق است و درست نیست به یک اقدام حقوقی فرضی دامن زده شود.
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 24163
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *