۰

نفت روی موج افزایشی ماند

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر تداوم نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن عرضه در خاورمیانه افزایش یافت اما دورنمای تقاضای ضعیف‌تر، رشد قیمت‌ها را محدود کرد.
قیمت نفت - میز نفت
قیمت نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، بهای معاملات آتی نفت برنت چهار سنت افزایش یافت و به ۶۳ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته بیش از یک درصد افزایش پیدا کرده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تغییری نداشت و در ۵۶ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه ایستاد.

به گفته بنیامین لو جیاشوان، تحلیلگر کالا در شرکت "فیلیپ فیوچرز"، پیش‌بینی تقاضای جهانی کمتر برای نفت به همراه افزایش چالشها در فضای اقتصادکلان، روند رشد قیمت‌های نفت را محدود کرده است.

در این بین آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد به دقت تحولات در تنگه هرمز را رصد می‌کند و در صورت بروز اتفاقی که روند عرضه نفت را مختل کند، آماده است به سرعت و قاطعانه عمل کند تا اطمینان حاصل کند بازار از عرضه کافی برخوردار است. همچنین این آژانس اعلام کرد فاتح بیرول، مدیراجرایی آژانس بین‌المللی انرژی سرگرم گفت و گو با اعضای این نهاد، دولت‌های مربوط و سایر کشورها است. مصرف‌کنندگان می‌توانند مطمئن باشند که بازار نفت از عرضه کافی برخوردار است و میزان تولید نفت در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۹۰۰ هزار بشکه در روز از تقاضا فراتر رفت.

تنگه هرمز یک مسیر ترانزیت دریایی مهم برای تجارت انرژی جهان به شمار می‌رود و روزانه حدود ۲۰ میلیون بشکه نفت یا معادل حدود ۲۰ درصد از عرضه جهانی از این آبراه عبور می‌کند.

به گفته آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، برآوردها از تقاضای جهانی کمتر برای نفت به قیمت‌های نفت در چند هفته گذشته لطمه زده است. اختلالات جوی و مسائل ژئوپلیتیکی موقتی بوده‌اند و تنها توافق اوپک پلاس است که به معامله‌گران درباره پایبندی این گروه برای کاهش اشباع عرضه نفت، شفافیت داده است.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک و گروهی از کشورهای غیراوپک معروف به گروه اوپک پلاس متعهد شده‌اند تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میزان عرضه خود را ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

در این بین دو منبع آگاه به رویترز اظهار کردند تولید نفت روسیه در فاصله اول تا ۲۱ ژوییه به حدود ۱۱.۰۵ میلیون بشکه در روز بهبود یافته است. تولید نفت این کشور تحت تاثیر اختلاف میان شرکت خط لوله ترانس‌نفت و تولیدکننده نفت روس‌نفت، اوایل ژوییه به پایین‌ترین میزان در سه سال اخیر سقوط کرده بود.

روسیه تحت توافق کاهش تولید اوپک پلاس، موافقت کرده است تولید نفت خود را ۲۲۸ هزار بشکه در روز نسبت به سطح تولید ۱۱.۴۱ میلیون بشکه در روز در اکتبر سال ۲۰۱۸ که مبنای پیمان فعلی اوپک پلاس است، کاهش دهد.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 24241
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *