۰

روسیه همچنان پایبند به معاهده کاهش تولید

وزیر انرژی روسیه گفت انتظار می‌رود تولید نفت این کشور در سال جاری به ۵۵۶ تا ۵۵۷ میلیون تن معادل ۱۱.۱۷ تا ۱۱.۱۹ میلیون بشکه در روز برسد.این مقدار مطابق با توافق کاهش تولید اوپک و متحدانش خواهد بود.
الکساندر نواک - میز نفت
الکساندر نواک - میز نفت
به گزارش میز نفت ، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت انتظار می‌رود تولید نفت این کشور در سال جاری به 556 تا 557 میلیون تن معادل 11.17 تا 11.19 میلیون بشکه در روز برسد.

این مقدار مطابق با توافق کاهش تولید اوپک و متحدانش خواهد بود.

 نواک طی دیدارش از ترکیه در روز جمعه گفت:« هنوز 6 ماه دیگر تا پایان سال مانده و پیش‌بینی رقم دقیق تولید سخت است. باید ببینیم چگونه پیش میرود».

 طبق توافق کاهش تولید، روسیه متعهد شده تولیدش را 228 هزار بشکه در روز از 11.41 میلیون بشکه ای که در اکتبر 2018 تولید می کرد پایین بیاورد.

نواک قبلا گفته بود مسکو متعهد شده میانگین تولید نفت ماهانه خود را همگام با توافق کاهش تولید حفظ کند ولی عوامل متعددی باعث نوسان میزان تولید می شوند.

در اوایل همین ماه، اوپک و کشورهای غیر عضو اوپک به رهبری عربستان و روسیه توافق کردند  توافق کاهش تولید نفت را تمدید کنند. هدف آن ها افزایش قیمت نفت در بحبوحه ضعف اقتصاد جهان و افزایش تولید نفت آمریکا است.

نواک گفت بازار جهانی نفت تقریبا متعادل شده و بی‌ثباتی چندان بالا نیست.

 تولید نفت روسیه در اوایل جولای به خاطر یک درگیری بین ترنسنفت، شرکت خط لوله نفت روسیه و رزنفت، بزرگترین تولید کننده نفت این کشور، به پایین‌ترین حد طی سه سال گذشته رسید.

به دنبال این اختلاف‌نظر ، ترنسنفت دریافت نفت از اصلی ترین واحد رزنفت را محدود کرد و به تولید نفت روسیه آسیب‌ رساند، آن هم در شرایطی که تولید روسیه تحت تاثیر بحران آلودگی نفتی قرار گرفته بود.

دو منبع صنعتی آگاه اعلام کردند که تولید نفت روسیه از اول تا 25 جولای تا میانگین 11.0999 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.این مقدار کمتر از میانگین 11.15 میلیون بشکه ای ماه ژوئن است.

نواک اعلام کرد دیگر هیچ محدودیتی برای رساندن نفت رزنفت به سیستم ترنسنفت وجود ندارد.


منبع : تسنیم
شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 24275
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *