۰

تولید نفت چین افزایش یافت

چین طی نیمه اول سال جاری، ۹۵.۳۵ میلیون تن معادل ۶۹۹.۲ میلیون بشکه نفت خام تولید کرد که ۰.۸ درصد به صورت سالانه افزایش داشته است. تولید گاز طبیعی چین هم بیش از ۱۰ درصد در این دوره زمانی افزایش یافت و به ۸۶.۴۱ میلیارد متر مکعب رسید.
نفت چین - میز نفت
نفت چین - میز نفت
به گزارش میز نفت ، چین طی نیمه اول سال جاری میلادی، 95.35 میلیون تن معادل 699.2 میلیون بشکه نفت خام تولید کرد که 0.8 درصد به صورت سالانه افزایش داشته است.

 تولید گاز طبیعی چین هم بیش از 10 درصد در این دوره زمانی افزایش یافت و به 86.41 میلیارد متر مکعب رسید که نشان دهنده تاکید این کشور بر مصرف گاز طبیعی و دور شدن از زغال سنگ برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی و پایین آوردن تولید گازهای آلاینده است.

 افزایش تولید نفت خام حتی اگر ناچیز هم باشد، قابل توجه است. چین مدت‌هاست درگیر کاهش تولید داخلی نفت  به خاطر  خالی شدن ذخایر طبیعی نفت و چالش های زمین شناسی است که تولید جدید در بسیاری مناطق را بسیار پر هزینه کرده است.

  اداره اطلاعات انرژی تخمین می زند چین رتبه سوم را در جهان از نظر منابع نفتی شیل دارد. این منابع به لحاظ فنی قابل بازیافت هستند. آمریکا و روسیه در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند. این کشور همچنین ذخایر قابل بازیافت گاز شیل دارد که به 1115 تریلیون فوت مکعب می‌رسد.

 بنابراین چین بزرگترین کشور دارنده ذخایر گاز شیل است. آرژانتین با فاصله زیادی از چین در رتبه دوم قرار دارد  و ذخایر آن به 800 تریلیون فوت مکعب می رسد. البته بعید است که چین بتواند موفقیت آمریکا را در رونق گاز شیل تکرار کند چون دستیابی به بیشتر این ذخایر از نظر زمین شناسی سخت است.

 علیرغم این چالش ها ، اکتشافی که در اوایل سال جدید اعلام شد امید را به چین بازگرداند تا بتواند ذخایر عظیم نفت شیل خود را به سوددهی برساند. طبق گفته مورگان استنلی، چین در مسیر خود برای یک انقلاب شیل دیگر  قرار دارد و تولید نفت آن تا 2025 ، 100 هزار تا 200 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.


منبع : تسنیم
شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 24276
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *