۰

خودروهای بنزینی برای بقا نیاز به نفت 10 دلاری دارند!

تحقیقات جدید نشان می دهد برای اینکه خودروهای بنزین سوز بتوانند به عنوان یک شیوه حمل و نقل در آینده رقابتی باقی بمانند، قیمت بلند مدت نفت باید ۹ تا ۱۰ دلار در هر بشکه باشد.
قیمت نفت - میز نفت
قیمت نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، تحقیقات جدید نشان می دهد برای اینکه خودروهای بنزین سوز بتوانند به عنوان یک شیوه حمل و نقل در آینده رقابتی باقی بمانند، قیمت بلند مدت نفت باید 9 تا 10 دلار در هر بشکه باشد.

 طبق بررسی های انجام شده، با یک سرمایه گذاری مشخص، در مقایسه با انرژی که نفت 60 دلار در هر بشکه برای خودروها و سایر وسایل نقلیه سبک تولید می کند، باد و خورشید انرژی مفید بسیار بیشتری در اختیار خودروهای الکتریکی قرار می دهند.

 برای خودروهای سبک بنزین سوز محاسبه می شود قیمت نفتی که برای تولید انرژی خالص به اندازه انرژی های تجدید پذیر جدید لازم است، برای خودروهای الکتریکی 9 تا 10 دلار در هر بشکه و برای دیزل 17 تا 19 دلار در هر بشکه است.

 در کل دوره نفت به صورت بنزین یا دیزل برای خودروهای سبک رو به پایان است چون تحقیقات نشان می دهد پروژه های انرژی باد و خورشید در ترکیب با خودروهای الکتریکی از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر هستند.

 به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری‌های فعلی روی پروژه های نفتی با قیمت 20 دلار در هر بشکه یا بالاتر از آن ، حدود 40 درصد از تولید آینده نفت را  بدون استفاده می گذارد.

 علیرغم هشدار جدی صنعت نفت، گزارشات نشان می دهد صنعت نفت امروزه از نظر میزان مصرف بر انرژی های باد و خورشید برتری دارد. نفت 33 درصد انرژی جهان را در 2018 تامین کرد در حالی که 3 درصد از آن توسط باد و خورشید تامین شد. علاوه بر این، خودروهای الکتریکی در حال حاضر گران تر از خودروهای بنزین سوز و دیزل سوز هستند و احتمالاً قیمت آنها تا 2023 و 2025 هم در همین حد بالا می ماند.

 گرچه صنعت نفت امروز برتری دارد ولی این برتری چندان طول نمی کشد چون شرکت های نفتی باید برای پابرجا ماندن روی پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری کنند. مشخص نیست برتری فعلی نفت بر انرژی های تجدید پذیر چقدر است و چقدر طول میکشد.


منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 24379
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *