بازسازی نشدن سکوی شماره 9 پارس جنوبی

15 مرداد 1398 ساعت 12:10

حدود 2 ماه از حادثه آتش سوزی سکوی شماره 9 فازهای 6 و 7 و 8 پارس جنوبی، هنوز این سکو بازسازی نشده است.


به گزارش میز نفت  22 خرداد ماه سال جاری بود که در یک حادثه آتش سوزی در سکوی شماره 9 فاز 6،7،8 پارس جنوبی تولید گاز از این سکو قطع شد.

پس از بررسی این واقعه توسط تیم کارشناسی شرکت نفت‌وگاز پارس مشخص شد علت آتش سوزی پارگی در یکی از خطوط لوله فرایندی بوده است.

پس از وقوع این حادثه به گفته مسئولان شرکت نفت و گاز پارس، مقرر به دلیل کوچک بودن آتش سوزی ظرف مدت دو تا سه هفته این سکو دوباره به مدار تولید بازگردد.

اما در اواخر تیر ماه سال جاری بود که معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه به هیچ یک از بخش های اصلی سکو آسیب نرسیده است، گفت: در مورد بازسازی بخش های صدمه دیده، تیم های مختلف مدیریت مهندسی ساختمان و مدیریت تولید و عملیات هم اکنون در حال ارزیابی این موضوع هستند.

در همین رابطه نیز یک مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس به خبرنگار فارس گفت: از دست رفتن این سکو تولید 20 تا 25 درصد از گاز فاز 6 و 7 و 8 را تحت الشعاع قرار داده است و انتظار داریم که این مشکل هرچه سریعتر برطرف شود.

وی ادامه داد: این سکو از طریق بیمه ایران تحت پوشش بود و خسارات وارده به این سکو هرچند که اندک بوده اما باید توسط این بیمه جبران شود که با گذشت نزدیک به دو ماه هنوز کارشناسان بیمه برای ارزیابی حادثه سکو مراجعه نکرده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ارزیابی خسارت برای این سکو از سوی مسئولان شرکت نفت و گاز پارس انجام شده است اما زمان اجرای بازسازی این سکو هنوز مشخص نیست و تا کارشناسان بیمه حضور پیدا نکنند نمی توان کار باز سازی را آغاز کرد.

به گفته وی  بازسازی سریع بخش آسیب دیده این سکو را از اولویت های اصلی عملیات تولید است که با توجه به تمرکز تیم‌های مختلف انتظار داریم سکوی شماره 9 تا قبل از آغاز فصل سرد سال، در مدار تولید قرار گیرد.



منبع : فارس


کد مطلب: 24381

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/24381/بازسازی-نشدن-سکوی-شماره-9-پارس-جنوبی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir