۰

تحریم نفتی ایران به منافع هند ضربه می زند

سفیر هند در آمریکا گفت: تصمیم آمریکا برای لغو معافیت هایی که به خریداران نفت ایران داده بود، به منافع هند ضربه می زند و دهلی‌نو امیدوار است واشنگتن در مسائلی که برای هند اهمیت دارد انعطاف پذیری نشان دهد.
ایران و هند - میز نفت
ایران و هند - میز نفت
به گزارش میز نفت ،  سفیر هند در آمریکا گفت تصمیم آمریکا برای لغو معافیت هایی که به خریداران نفت ایران داده بود، به منافع هند ضربه می زند و دهلی‌نو امیدوار است واشنگتن در مسائلی که برای هند اهمیت دارد انعطاف پذیری نشان دهد.

هارش واردهان شرینگل ادامه داد:«این یک اولویت مهم برای آمریکاست و ما با آن کنار آمدیم ولی انتظار داریم آمریکا هم همین انعطاف پذیری را در مورد اولویت‌های ما نشان دهد. پیدا کردن منابع جایگزین نفت ایران با همان قیمت و کیفیت برای ما یک چالش است و به منافع هند آسیب می رساند».

شرینگل گفت تصمیم هند برای تبعیت از تحریم های آمریکا بر اساس اهمیت رابطه بین هند و آمریکا گرفته شده است و تاکید کرد که هر دو طرف باید آن را درک کنند.

 در نوامبر 2018 ، دونالد ترامپ تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرد که بخش‌های انرژی ، بانکداری ، کشتیرانی و هوانوردی آن را هدف گرفته بود.

 هشت خریدار نفت ایران- چین،  یونان، هند، ایتالیا ، ژاپن ، کره جنوبی ، تایوان و ترکیه-  معافیتهایی دریافت کردند که به آنها اجازه می‌داد به خرید نفت از ایران ادامه دهند. واشنگتن توضیح داد که این کشور ها قول داده اند واردات نفت از ایران را کاهش دهند.

 در آوریل، واشنگتن اعلام کرد معافیت های واردکنندگان نفت ایران را پس از دوم ماه می تمدید نخواهد کرد.


منبع : تسنیم
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 24393
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *