۰

طرح هند برای کاهش واردات انرژی

سه شرکت بزرگ دولتی سوخت در هند، شرکت ملی نفت هند، شرکت بهارات پترولیوم و شرکت هیندوستان پترولیوم به دنبال استفاده از روغن پخت و پز و تبدیل آن به سوخت بیودیزل هستند.
هند - میز نفت
هند - میز نفت
به گزارش میز نفت ، هند برای تحقق هدف نخست وزیر نارندرا مودی در کاهش وابستگی کشور به واردات انرژی، طرحی دارد که از آشپزخانه شروع می شود.

 سه شرکت بزرگ دولتی سوخت در هند، شرکت ملی نفت هند، شرکت بهارات پترولیوم و شرکت هیندوستان پترولیوم به دنبال استفاده از روغن پخت و پز و تبدیل آن به سوخت بیودیزل هستند. دارماندرا پرادهان، وزیر نفت هند در روز جهانی سوخت های زیستی گفت این شرکتها  روغن پخت و پز باقی مانده از  مصرف کنندگان بزرگ مثل هتل ها ، رستوران ها و غذاخوری ها را در 100 شهر جمع آوری می کنند.

 این سه شرکت 51 روپیه (0.72 دلار) در هر لیتر برای خرید نفت پخت و پز دست دوم در سال اول ، 52.7 روپیه درسال دوم و 54.5 روپیه در سال سوم می پردازند. هند به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای مصرف کننده روغن خوراکی در جهان، سالانه 27 میلیارد لیتر روغن خوراکی مصرف می کند که 1.4 میلیارد لیتر از این مقدار را می‌توان برای تولید 1.1 میلیارد لیتر بیودیزل جمع‌آوری کرد.

 هند سومین مصرف کننده بزرگ نفت خام در جهان است و حدود 85 درصد نیاز خود را از طریق واردات تأمین می کند که اقتصاد این کشور را در معرض خطرات ناشی از نوسانات قیمت و عرضه قرار می دهد. درگیری های ژئوپلیتیکی و جنگ های تجاری در عرضه نفت اختلال ایجاد می کنند. هدف نخست وزیر هند 10 درصد کاهش واردات انرژی از تا 2022 است و قصد دارد این کار را با افزایش تولید داخل و استفاده بیشتر از سوخت‌های جایگزین انجام دهد.


منبع : تسنیم
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 24424
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *