توقف پِرت گاز فلر در 4 میدان نفتی

22 مرداد 1398 ساعت 10:26

یک مقام اجرایی ارشد سابق در شرکت ملی نفت جنوب ایران گفت ایران پرت گاز فلر در حداقل ۴ میدان نفتی در جنوب را طی سه سال آینده متوقف می‌کند.


به گزارش میز نفت ، یک مقام اجرایی ارشد سابق در شرکت ملی نفت جنوب ایران در مصاحبه با پرس تی وی گفت ایران پرت گاز فلر  در حداقل 4 میدان نفتی در جنوب را طی سه سال متوقف میکند.

 میزان گاز فلر که در ایران سوزانده می شود را 16 میلیارد متر مکعب تخمین می زنند که می توان استفاده اقتصادی از آن کرد. اظهارات این مقام سابق شرکت نفت جنوب ایران پس از آن بیان شد که یک منبع دیگر از وزارت نفت ایران گفته بود ایران به جای اینکه این گاز را در میادین نفتی  شعله ور سازد، از آن استفاده خواهد کرد.

حمید چیت چیان، مشاور دولت در امور انرژی گفت:« استفاده از گاز فلر یکی از چالش‌های بخش نفت است. بنابراین ما قصد داریم سرمایه گذاری بخش خصوصی را  برای این هدف جذب کنیم». وی گفت استفاده از گاز استخراج شده همراه با نفت، به جای سوزاندن آن به ایران کمک می کند تاثیرات تحریم های آمریکا بر اقتصادش را کاهش دهد.

سوزاندن گاز یک مشکل جهانی است و روز به روز بدتر می شود. بانک جهانی اعلام کرد سوزاندن گاز در یک مقیاس جهانی در سال گذشته 3 درصد افزایش یافته و به 145 میلیارد مترمکعب رسیده است. آمریکا مسئول بیشترین بخش از این افزایش است.  سوزاندن گاز در خود آمریکا 48 درصد نسبت به 2017 افزایش یافته است.

 گاز به عنوان یک محصول جانبی همراه با نفت استخراج می شود و برای بسیاری تولیدکنندگان اقتصادی نیست مخصوصاً حالا که قیمت گاز به خاطر عرضه اضافی آن کاهش یافته است. 


منبع : تسنیم


کد مطلب: 24436

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/24436/توقف-پ-رت-گاز-فلر-4-میدان-نفتی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir