۰

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت‌خام در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی درپی حمله به یک تاسیسات نفتی عربستان سعودی و ارزیابی معامله‌گران از آخرین تحولات پیرامون کاهش تنش‌های تجاری آمریکا و چین افزایش پیدا کرد.
قیمت نفت - میز نفت
قیمت نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، بهای معاملات آتی نفت برنت ۶۴ سنت یا حدود ۱.۱ درصد افزایش پیدا کرد و به ۵۹ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت آمریکا ۵۵ سنت یا یک درصد افزایش پیدا کرد و به ۵۵ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید با این حال رشد قیمت‌های نفت به دلیل دورنمای منفی که اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود نسبت به رشد تقاضا برای نفت مطرح کرد محدود شد.

به گفته ادوارد مویا تحلیلگر ارشد شرکت اوآندا در نیویورک، نفت از این خوش‌بینی که بدترین سناریوی ممکن برای جنگ تجاری آمریکا و چین به وقوع نخواهد پیوست و همچنین حمله پهپادی که علیه تاسیسات نفت و گاز عربستان سعودی انجام گرفت بهره برد و افزایش پیدا کرد.

یک حمله پهپادی که شنبه هفته جاری از سوی گروه انصارالله یمن به یک میدان نفتی در شرق عربستان سعودی انجام گرفت باعث آتش‌سوزی جزیی در این تاسیسات شد، اما شرکت نفتی آرامکو اعلام کرد: تولید نفتی این میدان براساس این حمله مختل نشده است با این حال این واقعه به بازارهای نفت یادآوری کرد که تنش‌های ژئوپلتیکی در خاورمیانه همچنان ادامه دارد.

در این بین لری کودلو مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد: آمریکا و چین تا ۱۰ روز دیگر گفت‌وگو خواهند کرد و ممکن است مذاکرات‌شان را برای پایان دادن به جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان پیش ببرند، اما به نظر رسید دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا خوش‌بینی کمتری نسبت به مشاوران خود درباره امضای توافق تجاری دارند.

وی اظهار کرد که تصور می‌کند که پکن آماده رسیدن به توافق است، اما خود وی هنوز آماده نیست توافقی انجام دهد. براساس گزارش رویترز نگرانی‌ها نسبت به رکود اقتصادی همچنان قیمت‌های نفت را تحت تاثیر خود قرار داده است.

اوپک در گزارش ماه اوت خود پیش‌بینی خود از نرخ رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۹ را به میزان ۴۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و اعلام کرد بازار در سال ۲۰۲۰ اندکی مازاد عرضه پیدا می‌کند.



منبع : ایسنا
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 24495
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *